کد خبر 204551
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷

نرخ عوارض آزادراهی ۲۵ درصد افزایش یافت

نرخ عوارض آزادراهی ۲۵ درصد افزایش یافت

مدیرکل بهره‌برداری آزادراه‌های کشور درباره افزایش نرخ عوارض آزادراه‌ها گفت: از اوایل خرداد افزایش ۲۵ درصدی را به تدریج به آزادراه‌ها ابلاغ می‌کنیم و احتمالا تا اواخر خردادماه این تغییر به تمامی آزادراه‌ها ابلاغ می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ عباس بیات سرمدی در گفت‌وگویی درباره افزایش عوارض آزادراهی توضیح داد: از اوایل خرداد افزایش ۲۵ درصدی را آغاز کرده و به تدریج به آزادراه‌ها ابلاغ می‌کنیم، برای مثال هنوز نرخ جدید برای آزادراه تهران- شمال عملیاتی نشده است. احتمالا تا اواخر خردادماه این تغییر به تمامی ۲۳ آزادراه‌ غیردولتی ابلاغ می‌شود و به محض اینکه نامه ابلاغ به دست آزاداراه‌ها برسد، برایشان قابل عملیاتی شدن است.

وی ادامه داد: البته افزایشی که مد نظر آزادراه‌ها بوده تصویب نشد، زیرا سال گذشته پیشنهاد افزایش عوارض آزادراهی را به‌صورت میانگین مبلغ ۲۸ تا ۳۰ درصدی داشتیم که لغو شد و در نهایت جمع‌بندی ستاد تنظیم بازار این بود که ۲۵ درصد افزایش برای همه آزادراه‌ها اعمال شود.

مدیرکل بهره‌برداری آزادراه‌های کشور در پاسخ به اینکه آیا این افزایش عوارض برای تمایل سرمایه‌گذارهای آزادراهی تاثیر دارد، توضیح داد: تاثیر دارد اما با نقطه‌ای که مد نظر است، خیلی فاصله داریم. ما زمانی می‌توانیم برای سرمایه‌گذار جذابیت ایجاد کنیم که افزایش نرخ عوارض متناسب با تورم موجود باشد.

بیات سرمدی خاطرنشان کرد:‌ هزینه این شرکت‌ها در زمینه هزینه‌های پرسنلی، نگهداری و تعمیرات متاثر از تورم روز است و اگر نرخ عوارض متناسب با آن نباشد، در استهلاک سرمایه و ارائه خدمات این شرکت‌ها در حوزه نگهداری و راهداری آزادراه‌ها به مشکل برمی‌خوریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha