کد خبر 204550
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵

تامین منابع برای سهام عدالت نوزادان متولد امسال در حال انجام است

تامین منابع برای سهام عدالت نوزادان متولد امسال در حال انجام است

وزیر اقتصاد ودارایی گفت: منابع برای سهام عدالت متولدان امسال در حال تامین است، البته باید منتظر ماند تا منابع مالی نوزدان سال گذشته تامین شود.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی درباره اختصاص سهام به متولدین سال ۱۴۰۱ در پاسخ به این سوال که آیا متولدین قبل و بعد از این سال نیز مشمول خواهند شد؟ گفت: این سهام به متولدین سال ۱۴۰۱ اختصاص یافته و منابع برای سال ۱۴۰۰ تأمین نشده بود؛ بنابراین به نوزادان سال گذشته داده می‌شود.

او درباره اختصاص سهام به متولدین امسال نیز افزود: منابع برای نوزادان متولد امسال هم تأمین خواهد شد، ولی اول باید منتظر باشیم منابع تأمین شود و بعد به مردم اطلاع‌رسانی کنیم.

خاندوزی اردیبهشت‌ماه گفته بود ماده ۱۱ قانون جوانی جمعیت، وزارت اقتصاد را مکلف کرده برای نوزادان تازه متولدشده سهامی را اختصاص دهد که این عدد برای متولدین سال ۱۴۰۱، یک‌ونیم میلیون تومان سهام به‌ازای هر فرد است.

به گفته‌ وزیر اقتصاد این سهام تا ۲۳ سالگی به‌نام خود نوزادان باقی می‌ماند و با تجمیع سود آن، سرمایه ارزشمندی برای تشکیل زندگی یا اشتغال افراد ایجاد می‌کند که در ۲۴ سالگی می‌توانند از آن استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha