کد خبر 204549
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲

واکنش یک رسانه صهیونیست به رونمایی «موشکی که ۴۰۰ ثانیه‌ای به اسراییل می‌رسد»

واکنش یک رسانه صهیونیست به رونمایی «موشکی که ۴۰۰ ثانیه‌ای به اسراییل می‌رسد»

روزنامه اورشلیم پست در گزارشی به رونمایی از موشک «فتاح» تازه‌ترین دستاور موشکی ایران پرداخت.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست در گزاشی درباره رونمایی از موشک هایپرسونیک «فتاح»، تازه‌ترین دستاورد موشکی ایران نوشت: سپاه پاسداران ایران در نوامبر هشدار داده بود که یک موشک هایپرسونیک جدید در حال ساخت توسط آن می‌تواند در مدت ۴۰۰ ثانیه به اسراییل برسد.

این روزنامه در ادامه نوشت: رسانه‌های داخلی ایران اعلام کردند که سپاه پاسداران ایران صبح سه‌شنبه از اولین موشک هایپرسونیک ایران رونمایی کرده است. در مراسم رونمایی از این موشک، ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران، حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران ایران و دیگر مقامات عالی‌رتبه این کشور حضور داشتند.

در این گزارش درباره ویژگی‌ها و قابلیت‌های این موشک نوشت: بنابر گزارش رسانه‌های ایران، این موشک هایپرسونیک بردی ۱۴۰۰ کیلومتری دارد و سرعت آن برابر با ۱۳ الی ۱۴ ماخ است. طبق این گزارش‌ها، این موشک قابلیت عبور از سامانه‌های سپر موشکی را داشته و می‌تواند سامانه‌های ضد موشکی را هدف قرار دهد.

به نوشته این روزنامه، تا کنون آمریکا، روسیه، چین و کره شمالی به طور موفقیت آمیز موشک‌های هایپرسونیک را آزمایش کرده‌اند. اگرچه جزئیات دقیق کمی درباره این تسلیحات وجود دارد.

به گزارش ایسنا، موشک هایپرسونیک فتاح، صبح امروز با حضور رئیس‌جمهوری و جمعی از مسئولان نیروهای مسلح در نیروی هوافضای سپاه پاسداران رونمایی شد.

پیش از این در معرفی موشک فتاح اعلام شده بود این موشک سرعت بالایی دارد و در جو و خارج از جو می‌تواند ‌مانور دهد. این موشک جدید می‌تواند از همه سامانه‌های سپر موشکی عبور کند و سامانه‌های ضد موشکی دشمن را هدف قرار می‌دهد.

این موشک با بهره‌مندی از قابلیت‌های تاکتیکی و برخورداری از پیشران سوخت جامد نازل متحرک مرحله دوم، توان دستیابی به سرعت‌های بسیار بالا و انجام مانورهای گوناگون در داخل و خارج از جو زمین با هدف غلبه بر انواع سامانه‌های دفاع هوایی دشمن را دارد.

برد این موشک ۱۴۰۰ کیلومتر و سرعت آن پیش از اصابت به هدف ۱۳ تا ۱۵ ماخ است.

سردار امیرعلی حاجی زاده، امروز در آیین رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح اظهار کرد: موشکی که امروز رونمایی آن صورت گرفت، موشکی است که در دنیا کم نظیر است به نحوی که با رونمایی این موشک ایران جزو چهار کشور دارای این فناوری شد؛ موشک فتاح به دلیل فناوری که دارد هیچ ضد موشکی برای آن وجود ندارد در حالی که برای سایر سلاح‌ها مانند تانک، ناو، هواپیما و غیره موشک ضد آن وجود دارد و حتی برای سایر موشک‌ها هم ضدموشک هایی ساخته شده است.

او یادآور شد: فعالیت‌های ما در این حوزه به ساخت این موشک خاتمه پیدا نمی‌کند چون این مسیر را همچنان ادامه خواهیم داد تا هیچ دشمنی حتی تصور حمله به ایران را هم نکند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha