کد خبر 204542
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶

امام جمعه کرمانشاه: مسوولان باید زمینه اشتغال و ازدواج جوانان را فراهم کنند

امام جمعه کرمانشاه: مسوولان باید زمینه اشتغال و ازدواج جوانان را فراهم کنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، از تربیت به عنوان اساس اسلام یاد کرد و گفت: مسوولان باید زمینه‌های اشتغال و ازدواج جوانان را فرهم کنند.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ آیت الله «مصطفی علما» روز سه‌شنبه در مراسم اختتامیه دوره‌های تخصصی مشاوران خانواده (ازدواج درمانی تربیت کودک و نوجوان) که در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد، افزود: کلیات اسلام به اهمیت تربیت و آموزش فرزندان شایسته توصیه‌های فراوان دارد و روایات متعددی از حضرات معصومین (ع) پیرامون تربیت وجود دارد که یقیناً در هیچ دین و مکتبی این فراوانی وجود ندارد.

وی با اشاره به آیات قرآنی پیرامون اهمیت تربیت و ازدواج اظهار داشت: اهمیت تربیت آنقدر در اسلام بالاست که هزار مرتبه کلمه تربیت و مشتقات آن در قرآن ذکر شده و در سوره مبارکه حمد رب العالمین وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه اظهار داشت: امام راحل با پشتیبانی تربیت اسلامی و قرآنی توانست موقعیت بی بدیل انقلاب را رقم بزند و تمام شاگردان و شیفتگان امام راحل عاشق تربیت ایشان بودند.

وی خاطرنشان کرد: کلیات تربیت را اسلام، قرآن و حضرات معصومین (ع) برای ما بیان فرموده و تشریح کردند، لذا هر چه در امتداد تربیت گفته می شود دنبال همان تربیت اسلام است که به حسب زمان جزییات آن فرق کرده است.

آیت الله علما افزود: فطرت پاک الهی ما که براساس دستورات اسلام است و خداوند کلیات را از طریق قرآن و ادیان آسمانی بیان فرموده و لذا گاهی انسان در مسیر زندگی دچار اشتباه می شود، اما اصل و هدف همان تربیت آسمانی است.

وی با یادآوری اهمیت فطرت انسان که منبعث از خداوند است، گفت: واقعیات انسان که اساس فطرت است را نمی توان عوض کرد و اصل همان است که اسلام فرموده زیرا اصل اسلام تربیت انسان بر مدار آموزه های الهی است. لذا ما باید تکلیفمان را انجام دهیم خداوند خود سامان خواهد بخشید و مهمترین بخش های زندگی مدیریتی ما باید ادای وظیفه باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اذعان داشت: مقام معظم رهبری ۲۴ مورد پیرامون سبک زندگی اسلامی ایرانی توصیه دارند و باید براین اصل استوار همه ما پایبند باشیم و بتوانیم با این توصیه های ارزشمند و پاک اسلام را معرفی نماییم. زبرا سرمایه بزرگ و بی بدیل همه ما اسلام است که هیچ دین و مذهبی ندارد، لذا مسوولان باید با اولویت، شرایط اشتغال و ازدواج جوانان را فراهم نمایند تا جامعه به ثبات عاطفی و اجتماعی برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha