کد خبر 204517
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱

لزوم آینده‌نگری در فعالیت‌های انجمن‌های اسلامی در خارج از کشور

لزوم آینده‌نگری در فعالیت‌های انجمن‌های اسلامی در خارج از کشور

معاون توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به رویکردهای جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، انجمن‌های اسلامی را به عنوان فرصت و میراث فرهنگی معنوی جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و بر این امر تأکید کرد که انجمن اسلامی مانند یک ظرفیت منحصر به فرد، می‌بایست تحول را در آینده تجربه کند.

به گزارش گروه فرهنگی حیات، محمدرضا بهمنی، معاون توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حضور در دفتر انجمن اسلامی مسکو، ضمن دیدار با مسئولین بخش‌های مختلف این انجمن، در جریان فعالیت‌ها و چالش‌های موجود قرار گرفت.

در این دیدار که با حضور مسعود احمدوند، رایزن فرهنگی کشورمان در فدراسیون روسیه برگزار شد، دبیر انجمن، مسئول بخشی فرهنگی و بخش صنفی گزارش‌هایی از وضعیت دانشجویان ایرانی حاضر در روسیه، برنامه‌های تعریف شده فرهنگی و دینی بازگو کردند.

احمدوند ضمن برشمردن توانایی‌ها و ظرفیت‌های اعضای این انجمن به عنوان بزرگ‌ترین انجمن اسلامی در اروپا، از برخی حمایت‌های نمایندگی فرهنگی در اجرای برنامه‌های مختلف و مشارکت آنان در رویدادهای نمایندگی، توضیحاتی ارائه داد و بر لزوم حمایت‌های بیشتر از انجمن به سبب وضعیت ویژه دانشجویی در روسیه تاکید کرد.

بهمنی با اشاره به رویکردهای جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، انجمن‌های اسلامی را به عنوان فرصت و میراث فرهنگی معنوی جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و بر این امر تأکید کرد که انجمن اسلامی مانند یک ظرفیت منحصر به فرد، می‌بایست تحول را در آینده تجربه کند.

معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: با شناختی که از اندیشه و نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی دارم، ایشان مساله تحول را برای انجمن‌های اسلامی ضروری می‌دانند.

بهمنی معتقد است که انجمن نیاز به یک بازطراحی نسبت به حوزه‌های مأموریتی و فعالیت‌های خود دارد که بایستی در زمره تکالیف اصلی قرار گیرد.

وی اذعان کرد: ارتباط با دانشجویان دیگر کشورها نیز باید مدنظر انجمن باشد و به عنوان یک کنشگر فعال جمهوری اسلامی ایران وظیفه خود را در این بخش نیز ایفا کند. 

بهمنی خاطرنشان کرد: مساله ارتقاء تصویر ایران، اکنون از اساسی‌ترین اولویت‌هاست و باید چگونگی فعالیت‌ها برای تحقق این امر بازتعریف شوند.

وی درباره رویکردهای جدید سازمان از جمله روایت صحیح از ایران امروز با همه مختصات توضیحاتی ارائه داد و نقش انجمن اسلامی را در این امر اساسی دانست.

معاون توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی حضور در زیست‌بوم‌های نوین و گسترش ارتباطات در این بسترها را با مخاطبان روس مورد تاکید قرار داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha