کد خبر 204507
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰

فاز اول منطقه آزاد مهران امسال عملیاتی می شود

فاز اول منطقه آزاد مهران امسال عملیاتی می شود

مدیر اجرایی منطقه آزاد مهران با اشاره آخرین وضعیت منطقه آزاد مهران گفت: فاز اول این منطقه سال جاری وارد مرحله اجرایی می شود.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ نورالدین رحیمی روز سه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های منطقه آزاد مهران و سرمایه‌گذاری در این منطقه در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به مطالبه مردم برای راه اندازی منطقه آزاد مهران، افزود: منطقه آزاد مهران در صورت انجام زیرساخت های لازم فاز اول آن آغاز می‌شود.

مدیر اجرایی منطقه آزاد مهران رحیمی تاکید کرد: طرح جامع منطقه آزاد مهران تصویب شده و با ایجاد زیرساخت های لازم و تملک اراضی زمینه حضور سرمایه‌گذاران نیز در این منطقه فراهم می شود.

رحیمی تاکید کرد: رایزنی با چندین شرکت بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد مهران صورت گرفته و خوشبختانه به نتایج خوبی رسیده ایم.

وی افزود: وسعت منطقه آزاد مهران هفت هزار هکتار است، تمامی مطالعات برای اجرایی شدن آن انجام شده و در آینده قطب اقتصادی استان می شود.

رحیمی عنوان کرد: موقعیت مرز مهران برای فعالیت های اقتصادی، گردشگری، اربعین بسیار حایز اهمیت است، ولی تحقق این امر به تخصیص اعتبار و توسعه زیرساخت‌های آن نیاز دارد.

وی گفت: شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری در بخش های پتروپالایش، کشاورزی، دامداری و ... در این منطقه اندیشیده شده است.

 شهریورماه سال ۹۷ مهران بطور رسمی به عنوان یکی از مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور به تصویب هیات دولت رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha