کد خبر 204497
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹

مجموعه‌های ورزشی زنجان در امور فرهنگی و اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد

مجموعه‌های ورزشی زنجان در امور فرهنگی و اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: مجموعه‌های ورزشی در استان نباید صرفا برای امور ورزش استفاده شود بلکه باید در امور فرهنگی و اجتماعی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ جواد بازرگان روز سه شنبه در بازدید از مجموعه در دست احداث روستای کاوند از توابع بخش مرکزی زنجان، افزود: در این خصوص ابلاغ لازم به شهرستان ها برای برگزاری مراسم زوج ها در فضاهای ورزشی ارسال شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با تشکر از تلاش اهالی برای احداث این مجموعه، ادامه داد: ایجاد چنین مجموعه ای توسط اهالی روستا نشان از اتحاد و همدلی در بین آنها دارد و کمتر روستایی را در استان سراغ داریم که چنین اتحاد و همبستگی را در این امر داشته باشد.

وی با بیان اینکه از چنین مجموعه ای می توان علاوه بر مباحث ورزشی در مناسبت های مختلف و حوادث غیر مترقبه استفاده کرد، گفت: طبق بخشنامه وزارت ورزش و جوانان باید فضاهای های ورزشی استان در اختیار جوانان برای مراسم های ازدواج قرار بگیرد که با ایجاد این مجموعه، این امکان برای زوج های روستا فراهم می‌شود.

بازرگان اظهار داشت: متاسفانه در گذشته با فشار نمایندگان مجلس در برخی از روستاها سالن های ورزشی ایجاد شده اند که استفاده آنچنانی از آنها نمی‌شود و فقط صرفا هزینه نگهداری به دنبال دارد.

این مسوول با بیان اینکه هیات های ورزشی روستایی اداره کل ورزش و جوانان استان آمادگی لازم را جهت برگزاری برنامه های مختلف در این مکان دارد، گفت: همچنین در پرورش ورزشکاران در رشته های مختلف ورزشی نیز آمادگی لازم وجود دارد چون توسعه رشته های ورزشی در روستاهای استان باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی به خصوص اعتیاد در بین جوانان و نوجوانان می‌شود.

روستای کاوند از توابع بخش مرکزی شهرستان زنجان و در دهستان بوغدا کندی قرار دارد و بر اساس آمار دارای یک هزار و ۶۰۰ خانوار است.

اهالی روستا با اتحاد و همبستگی بیش از سه میلیارد تومان برای احداث مجموعه چند منظوره برای اهالی روستا و روستاهای اطراف جمع آوری و هزینه کرده اند که در حال حاضر این مجموعه پیشرفت فیزیکی بیش از ۴۰ درصدی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha