کد خبر 204491
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸

عباس زاده در گفتگو با «حیات»؛

ایران با عقلانیت، زمینه ساز ثبات در منطقه است/ عظیم‌ترین قدرت‌ها نمی‌توانند با نام ایران بازی کنند

ایران با عقلانیت، زمینه ساز ثبات در منطقه است/  عظیم‌ترین قدرت‌ها نمی‌توانند با نام ایران بازی کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران دارای یک نظام پیشرفته و مقتدر است که با عقلانیت، زمینه‌ساز ثبات در منطقه می‌شود. گفت: هیچ کشور و قدرتی نمی‌تواند، اقتدار و عزت ملی کشورمان را به بازی بگیرد.

محمود عباس زاده عضو کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: هیچ کشور و قدرتی نمی‌تواند اقتدار، قدرت، عزت و غرور ملی کشورمان را به بازی بگیرد و اگر امروز رفتارها و یا نمایشک‌های را می‌بینیم که نام ایران در آن‌ها به گوش می‌رسد، به دلیل بی خردی است چرا که نام ایران در دل عظیم ترین قدرت‌ها لرزه می‌اندازد، ایران با کشوری مثل آمریکا و اسرائیل شوخی ندارد چه برسد به گروهک‌های خردی که ایران آنها را در حد پرتاپ موشکی، نیز حقیر می‌داند. 

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ایران در هیچ زمینه‌ای نسبت به کشورهای همسایه‌اش بی‌ملاحضه نبوده و امنیت را در خاورمیانه حکمفرما کرده است و در شرایط بحرانی مانند سیل، زلزله و... برای کمک به مردم جهان پیشگام بوده، لذا همه کشورهای همسایه ایران باید بدانند که منافع ما سبب رشد خواهد بود و ناامنی و جنگ خواسته ما نبوده و نیست. افغانستان از دیرباز کشوری بوده که معاملات تجاری زیادی با ایران داشته و برای راه پیدا کردن به آبهای بین المللی، نیازمند ایران است. 

وی افزود: برای ایران، یک افغانستان توسعه یافته بهتر از یک افغانستان از هم گسسته و نابخرد است، لذا هر فرد و گروهی در سطح مدیریتی، بخصوص در حوزه سیاسی با اراده اکثریت مردم، که در آن حاکم است، باید یک افغانستان غیر مخشوش ایجادکند چرا که این بی ثباتی سبب رنج کشورهای همسایه نیز خواهد شد.  

عباس زاده با اشاره به اینکه، کشورهای به دنبال ابجاد جنگ نیابتی علیه ایران هستند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران دارای یک نظام پیشرفته با تجربه و مقتدر است که با عقلانیت، زمینه ساز ثبات در منطقه می‌شود. 

 عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران را با هیچ کشوری اشتباه نگیرید،آمریکا و تمامی کشورهای باید بدانند که ایران، عراق و سوریه و.. نیست، همانگونه که برای شهادت سردار سلیمانی مستقیم به قلبتان تیر زدیم، همانگونه منافع و منابعتان را برای هرگونه تعرض، مورد هدف قرار می دهیم، دنیا باید از قدرت ایران بداند و بترسد. 

عباس زاده با اشاره به شهادت جوانان وطن در مرزهای کشور گفت: بزرگترین سد مرزی کشور ما جوانانی ست که جانشان را فدای خاکشان می‌کنند. لذا ما از خون جوانانمان نمی‌گذریم و با مصوبین این اتفاق به شدت برخورد خواهیم کرد. 

وی با بیان اینکه ما نباید وارد بازی شویم که برایمان طراحی کرده‌اند، گفت: در دنیای پیشرفته امروز بستن مرز، یعنی سوزاندن فرصت، لذا باید نگاهی نو و اصولی برای دوستی، مبادلات صحیح و... به مرزها داشت. 

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران وسعت مرزی بزرگی دارد براین اساس تجهیز کردن همه مرزهای کشور کمی زمان بر است از این رو ما در اکثر مرزهایمان از پیشرفته‌ترین تجهیزات برای رصد بهرمند هستیم اما نیاز است، تا هرچه سریع تر مابقی پادگان‌های مرزی خود را برای رصد هرچه دقیق تر مرزی، مجهز کنیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha