کد خبر 204393
۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸

شرایط برای حج شایسته زائران ایرانی فراهم است

شرایط برای حج شایسته زائران ایرانی فراهم است

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: همه شرایط و خدمات اجرایی برای حج شایسته و درخور زائران ایرانی فراهم است.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ غلامرضا رضایی معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: با تلاش‌های عوامل اجرایی و ستادی حج امسال، خوشبختانه تمام واحدهای ستادی در مکه مکرمه و مدینه منوره مستقر و فعالیت خود را انجام می‌دهند.

وی افزود:مرکز پزشکی حج وزیارت، بخش حمل و نقل، اسکان، تغذیه و تدارکات و .. با جدیت در حال خدمت رسانی به زائران هستند و از هیچ تلاشی برای افزایش رضایتمندی زایران دریغ نمی‌کنند.

رضایی درباره شرایط کلی زائران نیز اظهار کرد: خدمات برابر برنامه ریزی‌ها در حال انجام است؛ بحمدالله همه در سلامت هستند و با توجه به برنامه ریزی با طرف‌های قرارداد کشور میزبان برنامه‌های اجرایی در حال انجام است و حال و هوای معنوی خوبی را هم در میان زائران شاهد هستیم.

وی درباره همکاری کشور میزبان و تاثیر از سرگیری روابط دو کشور گفت:امسال همکاری و برخورد خوبی را از مسئولان عربستانی شاهد هستیم؛ امیدواریم ثمره این روابط خوب و مثبت سیاسی بهره بردن بیشتر زائران از حج باشد و با خدمات بهتری که دریافت می‌کنند، با آرامش، امنیت و عزت اعمالشان را انجام دهند و با خاطره‌ای خوش به ایران برگردند.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت درباره پروازهای صورت گرفته نیزتوضیح داد: پروازهای زئران از سوم خرداد ماه به فرودگاه مدینه منوره آغاز شد که پروازهای فرودگاه جده نیز از ساعت ۳:۴۰ بامداد سیزدهم خرداد کلید خورد و زائران «مدینه بعد» نیز وارد سرزمین وحی شدند.

رضایی با بیان اینکه امسال، ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر از زائران کشورمان از ۲۱ ایستگاه پروازی به سرزمین وحی وارد می‌شوند، گفت: مقصد زائران مدینه قبل فرودگاه مدینه و زائران مدینه بعد فرودگاه جده می‌باشد که زائران «مدینه بعد» به محض پیاده شدن از هواپیما با وسایط نقلیه تدارک دیده شده به جحفه انتقال داده می‌شوند که پس از محرم شدن وارد شهر مکه مکرمه خواهند شد.

رضایی تصریح کرد: زائران مدینه قبل نیز بعد از پنج شب حضور در مدینه النبی و پس از محرم شدن در میقات شجره رهسپار مکه می‌شوند که در حال حاضر نیز بخشی از آن‌ها وارد این شهر شده اند.

وی افزود: تمامی پروازهای رفت تا یکم تیر ماه درنظر گرفته شده و پروازهای بازگشت نیز از سیزدهم تیرماه انجام می‌گیرد.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با بیان اینکه از آغاز پروازهای زائران ایرانی به مدینه، روزانه ۱۰پرواز با ظرفیت حدود دو هزار تا دوهزار و پانصد نفر وارد عربستان شده اند گفت: با آغاز پروازهای جده که در روز نخست ۷پرواز زائران ایرانی را پذیرا بوده، شاهد حضور پرشتاب‌تر و بیشتر زائران عزیز خواهیم بود.

وی افزود: عملیات بازگشت زائران نیز نهایتا ۲۳ روز طول می‌کشد و ان‌شاءالله حدود چهارم محرم تمام زائران عزیز به میهن اسلامی باز گشته اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha