کد خبر 204255
۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۶

تخم‌مرغ ارزان شد

تخم‌مرغ ارزان شد

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران گفت: با توجه به مازاد تولید و کاهش مصرف در فصل گرما، عرضه تخم مرغ کمتر از نرخ مصوب در حال انجام است.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ ناصر نبی پور گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۳ هزارتومان است که کماکان به علت مازاد تولید و کاهش مصرف در فصل گرما کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود.

او تولید ماهانه تخم مرغ را بالای ۳ هزار و ۵۰۰ تن اعلام کرد و افزود: با توجه به مصرف داخل ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن از این میزان مازاد بر نیاز کشور است که به منظور تنظیم بازار باید صادر شود.


نبی پور قیمت مصوب هرکیلو تخم مرغ برای مصرف کننده را ۵۶ هزارتومان اعلام کرد و گفت: اکنون تخم مرغ کمتر از نرخ مصوب در میادین عرضه می شود و عرضه تخم مرغ بالاتر از نرخ مصوب در خرده فروشی ها ارتباطی به مرغدار ندارد و بازرسان وزارت جهاد باید از گرانفروشی جلوگیری کنند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ گفت: صادرات تخم مرغ به سبب مشخص نبودن مبلغ مابه التفاوت ارزی با احتیاط انجام می شود. اما به طور کلی از ابتدای سال ۱۰۰ میلیون دلار ارز حاصل از صادرات تخم مرغ وارد کشور شده که رقم‌کمی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha