کد خبر 204087
۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۰

مالکی در گفتگو با «حیات»:

افتتاح مراکز سیار معاینه فنی در مناطق 1،2 و 4 پایتخت/ نقش تاثیرگذار کیفیت خودرو و سوخت با آلودگی هوا

افتتاح مراکز سیار معاینه فنی در مناطق 1،2 و 4 پایتخت/ نقش تاثیرگذار کیفیت خودرو و سوخت با آلودگی هوا

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران گفت: قرار است براساس تصمیمات اتخاذ شده 8 واحد سیار مرکز معاینه فنی تا ماه آینده در مناطق 1 ، 2 و 4 شهر تهران مستقر شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در نشست خبری خود از آغاز به کار 8 خط سیار معاینه فنی تا یک ماه آینده با هدف دسترسی راحت تر شهروندان به مراکز معاینه فنی خبر داد و اعلام کرد. واژه سیار به معنای جا به جایی مرتب این مراکز نیست و شاید نهایتا این مراکز 2 الی 3 بار پتانسیل جا به جایی داشته باشند.

شادی مالکی مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات گفت: قرار است براساس تصمیمات اتخاذ شده 8 واحد سیار مرکز معاینه فنی تا ماه آینده در مناطق 1 ، 2 و 4 شهر تهران که دارای جمعیت گسترده بوده و پهنه شمالی پایتخت را شامل می شود، استقرار یابد.

وی افزود: در حقیقت مقرر شد با هدف صرفه جویی در بحث سوخت، زمان و کاهش امر ترافیک در کلانشهر تهران و عدم وجود مراکز معاینه فنی در جوار این مناطق، هشت واحد سیار مرکز معاینه فنی در مناطق 1، 2 و 4 شهر مستقر شود.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اینکه بیش از 11 درصد مردودی های معاینه فنی ها مربوط به تست آلایندگی خودرو است، مطرح کرد: طبیعتا نقش بنزین غیراستاندارد در مبحث آلایندگی ها مهم است اما ما در مراکز معاینه فنی کیفیت بنزین را کنترل نمی کنیم چراکه مسئول این بخش نیستیم.

مالکی با اشاره به اینکه طبیعتا کیفیت خودرو و سوخت در مقوله آلودگی هوا اثر گذار است، تاکید کرد: قطعا خودروهای دارای کیفیت تست های مربوط به سیستم ایمنی و فنی را با موفقیت در مراکز معاینه فنی پشت سر می گذارند و موفق به اخذ معاینی فنی برتر می شوند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha