کد خبر 204061
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲

سردار حسن‌زاده:

راه امام خمینی به آرمان مظلومان جهان تبدیل شده‌است

 راه امام خمینی به آرمان مظلومان جهان تبدیل شده‌است

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ و قرارگاه شهید فهمیده با بیان اینکه امام خمینی (ره) یک چهره جهانی است، گفت: راه، اهداف و آرمان‌های امام راحل به آرمان مظلومان جهان تبدیل شده‌است.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ سردار حسن حسن زاده روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت برگزاری مراسم ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی که درحرم مطهر امام راحل برگزارشد، اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری این انقلاب بی نام خمینی در هیچ جای جهان شناخته شده نیست, این مردم هستند که با پشتیبانی از انقلاب این نهضتی را که امام رادحل بنیان نهاد را به جهانیان نشان دادند.

این مسئول تصریح کرد: مردم همیشه پشتوانه انقلاب بودند و مهمترین موولفه قدرت جمهوری اسلامی پشتیبانی ملت از انقلابشان است.

وی افزود: قرار گاه شهید فهمیده هرساله با حکم فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کمیته های ۲۲ گانه خود را که شامل کمیته های پشتیبانی، بهداشت و سلامت، ایمنی و اطلاعات، آب رسانی، گمشدگان و دیگر کمیته هایی که در امر برگزاری مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل لازم هستند را تشکیل می دهد.

فرمانده قرارگاه شهید فهمیده خاطرنشان کرد: این قرارگاه از تمام نقاط حرکت مردم و در طول مسیر آمد و رفت در تمام حوزه‌های امنیتی و رفاهی مسوولیت دارد و مسوولیتش تا برگشت زوار به خانه‌های خود ادامه خواهد داشت.

این مسئول ادامه داد: قرارگاه شهید فهمیده با همکاری و مساعدت تمام دستگاه ها و رده های لشگری و کشوری مانند سازمان هوا فضا سپاه، نیروی زمینی سپاه، بسیج مستضعفین، اورژانس، هلال امر، شهرداری، استاندری، وزارت خانه ها، صدا و سیما، آتش نشانی و دیگر نهادها کار را دنبال می کند.

سردار حسن زاده اعلام کرد: برای اولین بار قرارگاه شهید فهمیده ۳۱۳ موکب و ایستگاه صلواتی که بخشی از آنها مردمی است را جانمایی و سعی کردیم در کمیته فرهنگی به گونه ای برنامه ریزی شود که تمام مسیرها تحت شعاع برنامه های فرهنگی قرار گیرند.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ اظهار داشت: همچنین برای پذیرایی از زائران بسته های غذایی ویژه ای تدارک دیده شده است.

این مسئول با اشاره به پیش بینی ۱۴ پارکینگ برای استان‌ها، افزود: تمام تدابیر برای عبور و مرور مردم در استان‌ها و تهران در نظر گرفته شده و بطور مثال برای افراد بسیاری که از مسیرهای دور تشریف‌فرما می‌شوند اسکان شبانه و غیره پیش بینی شده است؛ همچنین برای برخی کاروان‌های داخلی و میهمانان خارجی که پس از مراسم قصد انجام زیارت در سایر مکان‌های مقدس را دارند برنامه ریزی شده است.

وی یادآور شد: نشست های بسیار خوبی که با نهادهای مختلف برگزار کردیم باعث شده که امسال پیش بینی مناسبی برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن مراسم ارتحال امام خمینی (ره) داشته باشیم.

فرمانده قرارگاه شهید فهمیده گفت: کاروان‌های بسیاری از استان‌ها حرکت خود را شروع کرده اند و همچنین از تهران ۴۰۰ کاروان خانوادگی، ۵۰۰ کاروان موتوری و ۴۰۰ کاروان پیاده برای انجام زیارت خود از ما درخواست مجوز کرده اند.

حضرت امام خمینی (ره) الگوی عالم عامل، وقت شناسی، مدیریت، شجاعت، خوش رفتاری، مردمداری، پارسایی و ساده زیستی ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه شب سیزدهم خرداد ۱۳۶۸ به علت عارضه قلبی در سن ۸۷ سالگی چشم از جهان فروبست.

آیین تشییع پیکر امام راحل با حضور بیش از ۱۰ میلیون نفر (نزدیک به یک ششم جمعیت آن زمان کشور) نیز به عنوان بزرگترین تشییع تاریخ، به ثبت رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha