کد خبر 204039
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶

تندیس "خادمان حرم" در آستان عبدالعظیم حسنی(ع) رونمایی شد

تندیس "خادمان حرم" در آستان عبدالعظیم حسنی(ع) رونمایی شد

همزمان با سالروز میلاد امام رضا (ع)، ۲ اِلمان حجمی به عنوان خادمان حرم روز چهارشنبه در ورودی شرقی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) رونمایی شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ رضا صیادی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در حاشیه این آئین گفت: امروز در سالروز میلاد امام هشتم ۲ المان حجمی به عنوان خادمان حرم در ورودی شرقی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی رونمایی شد. این المان‌ها در مسیر ورودی زائران به حرم سیدالکریم قرار گرفته و گویی به استقبال زوار آمده‌اند.

وی افزود: هر کدام از این المان‌ها یک بخش از جنس فایبرگلاس و بخش دیگری از جنس کاشی طراحی و اجرا شده و امروز در منطقه ۲۰ قبله شهر تهران رونمایی شد.

صیادی دامه داد: در روزهای آینده همزمان با ورود به ایام محرم و صفر، هیات‌های عزاداری در اینجا حضور پیدا می‌کنند که رونمایی از این المان می‌تواند برای این ایام نیز مناسبت ویژه‌ای داشته باشد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران همچنین به موضوع بررسی و رصد طرح میدان عبدالعظیم حسنی اشاره کرد و گفت: این میدان در گذشته شرایط خوبی نداشت و از نظر کف‌سازی و همچنین نیازمند اصلاح هندسی جهت تسهیل تردد بود که در همین راستا بازنگری انجام شد و پروژه مطالعاتی ۶ ماهه‌ای انجام و از ابتدای سال عملیات عمرانی آن آغاز شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کارگاه‌های این طرح در میدان فعال شده و به سرعت کار در حال انجام است، گفت: این میدان تا اواخر سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

صیادی تاکید کرد: همچنین یک المان با عنوان سلام در این میدان طراحی و اجرا خواهد شد که خانواده‌ای را رو به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی مشغول سلام دادن نشان می‌دهد که برگرفته از طرح موجود در مشهد مقدس است و تداعی‌کننده سلام به حرم امام هشتم است.

حجت الاسلام قاضی عسکر تولیت حرم عبدالعظیم حسنی (ع) هم ضمن تبریک ولادت امام رضا گفت: مساله زیباسازی و رسیدگی به فضاهای شهری برای رسیدن به محیط آرامش بخش برای مردم، از سری دستاوردهای خوب سازمان زیباسازی در شهرری است.

وی خاطرنشان کرد: مجسمه خادم حرم، کاری نمادین و زیبا است که در ابتدای ورودی حرم در ضلع شرقی به مردم خیر مقدم می‌گوید و از ورود زائرین استقبال می‌کند.

همچنین در این آئین رونمایی، ناظم رضوی شهردار منطقه ۲۰ تهران و بشارت سرپرست فرمانداری ری حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha