کد خبر 204037
۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۰

تشکری هاشمی در گفتگو با «حیات»:

مجوز فروش نفت با هدف واریز پیش پرداخت خرید 630 واگن مترو صادر شد

مجوز فروش نفت با هدف واریز پیش پرداخت خرید 630 واگن مترو صادر شد

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران از صدور مجوز فروش نفت با هدف واریز پیش پرداخت خرید 630 واگن مترو خبر داد و گفت: از لحظه ای که پول به حساب شرکت سازنده واریز و الی سی ها پایدار شود حدود یک و نیم سال زمان می برد تا قطارها وارد خطوط مترو شود.

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی «حیات»، اعلام کرد: اولویت ما در حال حاضر تامین ناوگان برای مترو است و درصددیم در بحث اورهال قطارهای مترو و خرید واگن های جدید گام های موثری برداریم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به رقم بودجه سال جاری گفت: امسال رقم بسیار خوبی برای اورهال قطارهای مترو در نظر گرفته شده است تا شهرداری تهران دیگر بهانه ای برای عدم تعمیر قطارهای مترو نداشته باشد.

وی با اشاره به قرارداد خرید 630 واگن مترو مطرح کرد: اکنون این قرارداد پس از مدت ها وقفه به صورت جدی دنبال می شود و در صورت واردات تمام 630 واگن، مشکل کمبود قطار در پایتخت به طور کلی رفع می شود.

تشکری هاشمی علل اصلی تاخیر در تحقق قرارداد موجود را عدم واریز پیش پرداخت عنوان کرد و افزود: در دولت حسن روحانی موضوع قرارداد خرید 630 واگن مترو مطرح و مراحل اداری آن انجام شد اما به علت عدم پرداخت 15 درصد از مبلغ کل قرارداد به عنوان پیش پرداخت اولیه، قرارداد تامین واگن ها عملیاتی نشد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: با پیگری های ریاست محترم شورای اسلامی شهر و شهردار تهران، مجوز فروش نفت بابت واریز 15 درصد از مبلغ قرارداد خرید 630 واگن مترو به عنوان پیش پرداخت صادر و توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی تایید و به وزارت خانه های ذی ربط ابلاغ شد.

وی ادامه داد: بنابر اطلاعاتی که شهرداری در اختیار ما قرار داده است، همچنین بانک عامل قرارداد مشخص شده و تعدادی از جلسات عملیاتی اجرای قرارداد نیز با شرکت سازنده انجام شده است و عن غریب عملیات تولید آغاز خواهد شد.

تشکری هاشمی درخصوص زمان تقریبی واردات واگن ها به کشور اعلام کرد: از لحظه ای که پول به حساب شرکت سازنده واریز و الی سی ها پایدار شود حدود یک و نیم سال زمان می برد تا قطارها وارد خطوط مترو شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه قطعا در سال جاری از محل این قراردادها واگنی به مترو افزوده نخواهد شد، گفت: حتی با احتساب مقوله داخلی سازی واگن های مترو نیز ما در سال 1402 شاهد تولید ناوگان نخواهیم بود و احتمالا از سال 1403 واگن ها به تدریج وارد ناوگان می شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در این باره خاطر نشان کرد: اگر فرآیند اورهال و تعمیرات اساسی واگن ها با برنامه پیش برود خیلی از واگن هایی که درحال حاضر فعال نبوده یا کارآمدی اندکی دارند طبیعتا به وضعیت اولیه بازگشته و از این رو می توانیم ظرفیت خدمات را افزایش دهیم.

وی با اشاره به بودجه 1500 میلیاردی بازسازی ناوگان مترو تاکید کرد: اگر برای بازسازی هر واگن مترو 5 میلیارد بودجه در نظر بگیریم با استفاده کامل از رقم بودجه، چیزی حدود 300 واگن مترو در طی سال جاری بازسازی می شود که نقش چشمگیری در بهبود وضعیت حال حاضر مترو ایفا می کند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha