کد خبر 204022
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵

نماینده ولی فقیه در کردستان:

آموزش در مدارس با بهره‌وری همراه باشد

آموزش در مدارس با بهره‌وری همراه باشد

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: کمبود نیروی انسانی در حوزه آموزش نباید منجر به استفاده از معلمان در رشته‌های غیرمرتبط شود چرا که بهره‌وری را کاهش می‌دهد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی روز چهارشنبه در دیدار با فرهنگیان سقز اظهار کرد: سقز از لحاظ شهرسازی و فرهنگ یکی از شهرستان های برتر استان است.

وی افزود: با توجه به فرهنگ اصیل شهرستان سقز می‌طلبد معلمین فرهیخته در کلاس‌های درس حضور یابند لذا مدرسه تخریبی، نبود معلم و نبود مدرسه شبانه روزی در شان این شهرستان نیست.

نماینده ولی فقیه در کردستان، اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های سقز از اداره آموزش و پرورش انتظار می رود در راستای ایجاد امید آفرینی و حل مشکلات تلاش کند تا دانش‌آموزان با توان و امید بیشتر بتوانند ادامه تحصیل دهند.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی به لزوم حفظ وحدت در جامعه اشاره کرد و گفت: برخی از افراد در صدد تفرقه و انشقاق در جامعه هستند که آموزش و پرورش می‌تواند نقش سازنده ای در تقویت اتحاد داشته باشد.

وی به موضوع هویت ملی از نگاه مقام معظم رهبری پرداخت و اضافه کرد: برخی در یک وادی قرار گرفته‌اند که قومیت را در برابر ملیت قرار دهند اما باید توجه کرد که همه در زیر یک پرچم هستیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: آنچه در یک کشور می‌گذرد در گرو تربیت دانش آموزانی است که توسط اداره آموزش و پرورش، آموزش می بینند.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی یادآور شد: اداره آموزش و پرورش باید برای رفع کمبود نیرو انسانی در مدارس تلاش کند چراکه بهترین مدارس با نبود معلم ارزشی ندارد.

فرماندار سقز هم در این جلسه به نبود معلم در روستاهای این شهرستان اشاره و اظهار کرد: با وجود نبود معلم در مدارس اما شاهد موافقت با انتقالی برخی از معلم ها هستیم لذا باید مدیر کل آموزش پرورش جوابگوی این مهم باشد.

جعفر توان به نبود استخر در آموزش و پرورش شهرستان سقز اشاره کرد و خواستار اختصاص زمینی برای ساخت آن شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha