کد خبر 203981
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰

«حیات» گزارش می‌دهد؛

شماتیک/ ترکیب احتمالی استقلال و پرسپولیس در دربی 101

شماتیک/ ترکیب احتمالی استقلال و پرسپولیس در دربی 101

استقلال و پرسپولیس در فینال جام حذفی امسال تا ساعاتی دیگر به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ تیم‌های فوتبال پرسپولیس از ساعت 19:45 امروز در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم خواهند رفت تا دیدار مرحله فینال جام حذفی را برابر هم خود برگزار کنند. این بازی به واسطه رقابت سنتی دو تیم حساسیت های خاص خودش را دارد و با توجه به اینکه در پایان تیم برنده جام قهرمانی حذفی را بالای سر می‌برد اهمیت مضاعفی یافته است.

در این دیدار پرسپولیس با علیرضا بیرانوند درون دروازه بازی را شروع می‌کند. گلر ملی پوش پرسپولیس اخیراً در دربی برگشت موفق شد دروازه تیمش را مقابل خط حمله قدرتمند استقلال بسته نگه دارد و برای سوق دادن سرخپوشان به قهرمانی نیاز دارد تا یک بار دیگر این کار را در بازی امروز تکرار کند.

یک خط جلوتر از او و در پست دفاع میانی، زوج گولسیانی، پورعلی‌گنجی هستند که به بیرو در بسته نگه داشتند دروازه کمک می‌کنند. آنها هم روز خوبی در دربی اخیر داشتند و در دربی دور رفت هم گولسیانی با دبل مقابل استقلال درخشش خودش را نشان داد و علاقه دارد تا بار دیگر در دربی موفق به گلزنی شود.

در سمت راست دانیال اسماعیلی فر ایفای نقش می‌کند، او به خوبی یک بار از پس مهار مهدی قایدی بر آمده و می‌خواد بار دیگر خودش را در این آزمون دشوار امتحان کند. در سمت چپ هم این علی نعمتی است که قرار است مانع نفوذهای محبی از آن سمت میدان شود و باید دید در این مهم چقدر توفیق به دست می‌آورد.

هافبک دفاعی پرسپولیس در سیستم جدید این تیم که مدتی است از سوی گل محمدی پیاده می‌شود میلاد سرلک است. این بازیکن عملکرد قابل قبولی در پست خودش دارد و گل محمدی او را به کامیابی‌نیا و اسدبیگی ترجیح می‌دهد. کمی جلوتر و به عنوان هافبک میانی و خلاق شاهد حضور سرو رفیعی هستیم که نبض میانه میدان را در اختیار خواهد داشت و باید با روزبه چشمی تقابل سهمگینی داشته باشد.

در سمت چپ و راست هم سعید صادقی و مهدی ترابی قصد دارند با نفوذهایشان از جناحین موقعیت روی دروازه استقلال ایجاد کنند. ترابی این روزها حسابی روی اوج است و سعید صادقی هم تبدیل به همان مهره موثری شده است که یحیی گل‌محمدی از وی انتظار دارد.

وحید امیری در نقش مهاجم سایه یک خط عقب تر از عیسی آل کثیری بازی می‌کند و این در شرایطی است که مهاجم نوک سرخپوشان بعد از گلزنی در دربی اخیر علاقه دارد بار دیگر دروازه آبی‌ها را باز کند.

و اما در آن سوی میدان در این بازی استقلال مثل همیشه کاپیتان شماره یک خودش حسین حسینی را درون دروازه دارد. حسینی در هر دو دربی گذشته که در لیگ برتر برگزار شد عملکرد غیر قابل قبولی داشت ولی حالا قصد دارد با استفاده از تجربه بالای خودش به نوعی اعاده حیثیت کند و با یک کلین شیت در این بازی به تیمش در مسیر قهرمانی کمک کند.

در خط دفاع استقلال کمی با چالش مواجه شده است. سیلوای بلند قامت برزیلی به عنوان ستون محکم خط دفاعی آبی پوشان حضور ثابتی دارد و در کنارش ساپینتو مجبور است محمدحسین مرادمند که اخیراً برای استقلال خوب گلزنی می‌کند را به بازی بگیرد چرا که دیگر گزینه او یعنی عارف غلامی دچار مصدومیت شده است و سرمربی پرتغالی احتمالاً در استفاده از وی چشم پوشی کند، هرچند که در نهایت به فهرست 18 نفره تیم رسید.

در سمت راست هم کوین یامگا به دلیل مصدومیت غایب است و استقلال به ناچار از صالح حردانی در این پست استفاده خواهد کرد. حردانی در دربی اخیر با اشتباه فاحش خود مقصر اصلی تک گل خورده آبی ها در بازی حساس شش امتیازی بود که نقش کلیدی در از دست رفتن قهرمانی آبی ها داشت. در سمت چپ هم همچنان جعفر سلمانی به ابوالفضل جلالی ترجیح داده می‌شود.

در سیستم مورد علاقه ساپینتو، روزبه چشمی به عنوان هافبک دفاعی ایفای نقش خواهد کرد. این هافبک ملی پوش که از ستاره‌های استقلال در این فصل بوده برای از کار انداختن سروش رفیعی که طراح حملات پرسپولیس است ماموریت سخت و سنگینی دارد. کمی جلوتر شاهد حضور زوج موفق رضاوند و مهری هستیم که رفته رفته هماهنگی بالایی پیدا کردند و شناخت خوبی از فوتبال یکدیگر دارند و استقلال را در ایجاد موقعیت روی دروازه حریف کمک می‌کنند.

زوج بوشهری استقلال در پست وینگر بازی خواهند کرد. مهدی قایدی در سمت چپ میدان بازی خواهد کرد تا شانس خودش را بار دیگر برای گلزنی به پرسپولیس امتحان کند و محمد محبی هم در سمت چپ میدان ایفای نقش خواهد کرد و این دو نفر به ارسلان مطهری در نوک حمله کمک می‌کنند تا شاید بتواند پنجمین گل خودش در دربی را وارد دروازه پرسپولیس کند.

ترکیب احتمالی استقلا در دربی:

سید حسین حسینی، رافائل سیلوا، محمد حسین مرادمند، جعفر سلمانی، صالح حردانی، روزبه چشمی، سعید مهری، آرش رضاوند، مهدی قایدی، محمد محبی و امیر ارسلان مطهری.

شماتیک/ ترکیب احتمالی استقلال و پرسپولیس در دربی 101

ترکیب احتمالی پرسپولیس در دربی:

علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی فر، علی نعمتی، مرتضی پورعلی گنجی، گئورگی گولسیانی،  میلاد سرلک، سروش رفیعی، سعید صادقی، مهدی ترابی، وحید امیری و عیسی آل کثیر

شماتیک/ ترکیب احتمالی استقلال و پرسپولیس در دربی 101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha