کد خبر 203949
۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵

اژه ای در مراسم بزرگداشت حجت الاسلام حاج سید علی اکبر ابوترابی:

در دوقطبی سازی های پس از اغتشاشات باید صف فریب خوردگان را جدا کرد

در دوقطبی سازی های پس از اغتشاشات باید صف فریب خوردگان را جدا کرد

رئیس دستگاه قضا گفت: بدانید امروز دشمن وارد شده و با بمباران ذهن جوانها و تبلیغات سو برای ایجاد دوقطبی در جامعه تلاش میکند تا افراد را روبروی هم قرار دهند. برخی از اینها سازمان یافته نیست و باید صف آنان را از هم جدا کنیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ مراسم بزرگداشت حجت الاسلام حاج سید علی اکبر ابوترابی و شهدای آزاده، عصر امروز نهم مردادماه با حضور ابوترابی امام جمعه موقت تهران، محسنی اژه ای رییس قوه قضاییه، حسین دهقان مشاور رهبر در حوزه صنایع دفاعی، مسئولین موسسه پیام آزادگان و جمع کثیری از آزادگان سرافراز کشور در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

در این جلسه محسنی اژه ای رییس قوه قضاییه گفت: این مجلس پرشور با اعزه گرامی و جمعی از آزادگان و مومنین برای بزرگداشت یک بیت شریف و یک مجاهد وارسته برگزار شده است. در آستانه ولادت با سعادت علی بی موسی الرضا(ع)  از خداوند و روح بلند امام رضا (ع) استمداد می‌طلبیم که در راه خدمت به خلق موفق شویم.

اژه ای ادامه داد: برخی از انسانها با هدایت خداوند عمر با عزت دارند که یکی از آنان حجت الاسلام ابوترابی بود. این مرد وارسته در دامن پدری روحانی، عالمی متقی، خیر خواه و دوستدار مردم تربیت شد. این بیت شریف بیت پر خیر و برکتی بود و هست.
رییس قوه قضاییه افزود: قبلاً خود مرحوم ابوترابی بعد سید علی اکبر و امروز فرزندان شایسته دیگر ایشان حسن ابوترابی امام جمعه محترم تهران و سید حسین از این سلاله هستند.

اژه ای بیان کرد: مرحوم ابوترابی سید آزادگان در جوانی و نوجوانی ضمن اشتغال به تحصیل به خودسازی پرداخت و در کنار آن ادب، اخلاق، حسن خلق و همه خصلتهایی که برای یک انسان کامل لازم است به آن همت گماشت. وی در نوجوانی ضمن فراگیری علوم کلاسیک و حوزوی به اخلاق الهی متخلق شد و با این توشه که حسن خلق، ادب اسلامی و مردم دوستی بود وارد مبارزات سیاسی شد.

وی اشاره کرد:  او در ابعاد مختلف تقوا پیشه کرد و سیاست او را به راه دیگری نبرد. به مبارزه وارد شد و مبارزات او را به مسیر دیگری جز تقوا نبرد. در نوجوانی با فداییان اسلام و مبارزان زمان آشنا شد و بعد وارد صحنه های فراخ تر مبارزاتی شد و سپس با خط امام آشنایی پیدا کرد و در خط راستین مبارزه قرار گرفت.

اژه ای گفت: وی با شهید اندرزگو آشنا شد و در مراودات مخفی با او همراه شد. مورد تعقیب ساواک قرار گرفت و او را مورد شکنجه های طاقت فرسا قرار دادند؛ اما داغی به دل شکنجه گران گذاشت که نتوانستند از او خطی برای تعیقب اندرزگو پیدا کنند . بعد مدتی او را مجبور شدند که آزاد کنند تا با این آزادی، دیگران را تعقیب کرده و به شهید اندرزگو و افراد دیگر دست یابند. این شخصیت وارسته کار را ادامه داد. نهضت امام ادامه یافت و در مسیر انقلاب تا پیروزی انقلاب با خستگی ناپذیری تلاش می کرد.

رییس قوه قضاییه گفت:  انقلاب پیروز شد و برای دشمنان گران تمام شد. آنان یکدفعه دیدند با پرچمداری روحانیت مبارزی روشن ضمیر به نام امام خمینی(ره) همه محاسباتش به هم ریخت و حس کردند نه نیروی مسلح و نظامی و نه حمایت کشورهای بیگانه اما با ایمان به خدا و پیوند مردم همه محاسبات آنان فرو ریخت.

اژه ای افزود: جنگ را بر کشور ما تحمیل کردند. کشوری که تازه انقلاب کرده و هنوز نظام ارتش او به طور کامل منسجم نشده و برخی از نهادهای انقلابی شکل نگرفته با حمایت شرق و غرب یک جنگی تمام عیار را شروع کردند. همه مردم در مقابل صدام نه بلکه در مقابل تجاوز سلطه شرق و غرب دفاع کردند. مردم داوطلبانه برای دفاع از کشور مردم و نظام وارد شدند. سید آزادگان نیز وارد جنگ شد مانند دیگران. طبعا جنگ شهادت و قتال است. افرادی اسیر شدند و آنها را با وضعی که شایسته سفاکان نظامی بود در اردوگاه های مختلف بردند و وحشت بر پا کردند. جلوی چشم جوانها برخی از افراد را شهید می‌کردند. در کنار این آسیبها عملیات روانی و جنگ روانی نیز بر پا کرده بودند و با صداهای مختلف برای اسرای ما معرکه گرفته و تبلیغات سو انجام می دادند تا روحیه آنان را تضعیف کنند.

رییس قوه قضاییه اظهار کرد: در کنار این شکنجه ها و تبلیغات مسموم برخی از افراد خیانت پیشه ای که به صدام پناه برده بودند، شکنجه گران صدام را تقویت میکردند. فضا بسیار تاریک و پر ابهام بود. برخی از آن اسیران در زمان جوانی و نوجوانی نیازمند روشنایی بودند و نیاز به عنایت خاص پرودگار داشتند. دست خداوند این روحانی با ظاهری نحیف ولی با روحی سترگ را مانند یک عطیه برای اردوگاه ها فرستاد.

وی ادامه دادظ: سید آزادگان اسیر شده اما خیلی از روحها را آزاد کرد. او کاری کرد که شاید اگر در ایران بود نمی‌توانست چنین چراغی بر افزود که هنوز هم از روح او افراد بهره مند هستند. آزادگان از ایشان با عنوان فرشته نجات تعبیر کردند. باز عنایت پروردگار هادی و نوری برای هدایت همه افراد و کسانی که زمینه پذیرش نور الهی را داشتند فرستاد سپس برای جلوگیری نورافشانی او دائما وی را از این اردوگاه به آن اردوگاه منتقل کردند. دشمن فکر میکرد با این کار جلوی هدایت و نفوذ کلام ایشان را میگیرد در صورتی که همین سبب شد او به خاطر این کار دشمن به همه اردوگاه ها پا بگذارد.

وی اظهار کرد: بسیاری از نفوذی ها که فریب دشمن را خورده بودند وقتی او را می‌دیدند از نفوذی بودن خجالت می کشیدند و خودشان را لو میدادند. کسانی که میخواستند به ایران نامه بنویسند مرحوم ابوترابی پیامهای خاص خود را در لابلای نامه ها میفرستادند و روحیه مسیولان را از آنجا تقویت میکردند و اعلام می کردند که در چه وضعیتی هستند.

اژه ای گفت: ده سال تمام خیلی از عزیزانی که در اینجا هستند اسیر بودند. شرایطی که یک روزش نیز برای مردم عادی قابل تحمل نیست. دشمن شکست خورد و به هدف نرسید. اسرا آزاد شدند و در مراحل نهایی جمعی از اسرای ما آزاد شدند. خیلی از آزادگان عزیز شهید زنده هستند.‌ مردم قدر اینها را با آن استقبال و حمایت از آنان دانستند.

رییس قوه قضاییه بیان کرد: شهید ابوترابی به محض ورود به ایران یک لحظه از فکر آزادگان و محرومان بیرون نرفت و به سراغ مسیولان رفت و خدمت مقام معظم رهبری رسید و اوضاع آنجا را به ایشان گزارش داد. با توجه به نگاه بلند، عادلانه و عاقلانه شاید کمتر از بیست روز مقام معظم رهبری، نماینده خود در امور آزادگان را به ایشان دادند. مردم در انتخابات مجلس با اصرار ایشان را وادار به شرکت در انتخابات کردند. و ایشان با آن علم، حکمت، تدبیر و سالها مجاهدت در اردوگاه های عراق با توشه تقوا و تجارت آنچنانی وارد مجلس شد و به بهترین وجه از اصول قانون اساسی، اصول رهبری، توجه به محرومان و خانواده های شهدا و ایثارگران دفاع کرد و در کنار آن هرگز از کمک به مردم غافل نشد.

رییس قوه قضاییه گفت: ما در مقابل این شهدا، این مجاهدت‌ها و این عظمت خانواده شهدا امروز چه وظیفه ای داریم تا از خون آنان صیانت کنیم؟ امروز هنجارهای اجتماعی اگر تبدیل به ناهنجاری شود در درجه اول ما کارگزاران نظام مسئول هستیم اگر خدای نکرده کشور در جهات مختلف وابسته شود ما مسئول هستیم. امروز ولی امر ما به وحدت، انسجام، افزایش علم، افزایش ثروت، همبستگی کامل و دفاع همه جانبه از ارزشهای اسلام ناب و رسیدگی ویژه به همه محرومان سفارش می‌کنند.

اژه ای گفت: من امروز در مقابل خون شهدا و اوامر ولی امرم چه میکنم و از خداوند و ملت برای کوتاهی ها عذر میخواهم. ولی امر ما امروز مسیله اصلی کشور را اقتصاد و معیشت مردم می داند که اگر به این رکود و تورم نرسیدیم به مسایل فرهنگی سرایت خواهد کرد.

رهبری مسیله اصلی و شعار سال را مهار تورم و رشد تولید دانستند و کلید تولید، اشتغال و امنیت اقتصادی است. اگر کشور ثروتمند نباشد و امنیت سرمایه گذاری انجام نشود مهار تورم سخت می شود. اگر ما در این مرحله پیروز نشویم در باقی مراحل ضعیف خواهیم شد.

رییس قوه قضاییه اظهار کرد: این روزها مردم مطالبه جدی و به حق از من و مجلس برای مسیله حجاب دارند و این قدم خوبی است و ما را به مسئولیت بیشتر وادار میکند که کارمان را بیشتر کنیم. باید دست به دست هم دهیم در همین ناهنجاری بهترین و کم هزینه ترین راه را انتخاب کنیم. برخی از این ناهنجاری، برای ضربه زدن به نظام است و این جریانهای سازمان یافته ای را که دشمن از آن حمایت میکنند، باید شناسایی و معرفی کرد تا به اشد مجازات برسند.

وی افزود: بدانید امروز دشمن وارد شده و با بمباران ذهن جوانها و تبلیغات سو برای ایجاد دوقطبی در جامعه تلاش میکند تا افراد را روبروی هم قرار دهند. برخی از اینها سازمان یافته نیست و باید صف آنان را از هم جدا کنیم. با افرادی که فریب خورده ، بعد از اتمام حجت با کار فرهنگی و کار تبلیغاتی به صورت جمعی و فردی باید  ایجابی برخورد کرد؛  اما باید با افراد لجوج جور دیگر برخورد کرد.

اژه ای اشاره کرد: دیدید که دشمن در نیمه دوم سال گذشته برای کشور چه خواب‌هایی دیده بود؛ به ویژه اینکه همه نوع کار کرد تا کشور را به هم بریزد؛ اما با هوشیاری مردم و متولیان به هدفش نرسید و صفهای معترضان با معاندان جدا شد. آنکه باید مجازات سنگین شود اعدام خواهد شد؛ اما آنکه فریب خورده بود راهش جدا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha