کد خبر 203947
۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸

آماده‌باش کامل اورژانس برای مراسم ارتحال حضرت امام(ره)/ ورود ۶ اتوبوس آمبولانس جدید

آماده‌باش کامل اورژانس برای مراسم ارتحال حضرت امام(ره)/ ورود ۶ اتوبوس آمبولانس جدید

رئیس سازمان اورژانس کشور از آماده‌باش کامل اورژانس کشور برای مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ جعفر میعادفر در نشست خبری کمیته بهداشت و درمان مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که عصر امروز در سازمان اورژانس کشور برگزار شد، گفت: تمهیدات لازم ازسوی کمیته بهداشت و درمان مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) برای امدادرسانی به آسیب دیدگان حوادث احتمالی و همچنین ارائه خدمات درمانی و امدادی به زائران اتخاذ شده است. همچنین هماهنگی‌های خوبی نیز در این خصوص با دستگاه‌های مختلف از جمله جمعیت هلال احمر، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، آتش‌نشانی، نیروهای مسلح و ... وجود دارد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل حدود یک ونیم میلیون نفر شرکت داشته باشند، گفت: این رقم حدود ۱۰ برابر ایام شیوع کرونا است. به خاطر دارید که در زمان شیوع کرونا و به دلیل رعایت پروتکل‌ها این مراسم با جمعیت محدود برگزار شده و تنها از چند استان مجاور زائران در حرم مطهر امام خمینی (ره) حاضر می‌شدند، اما امسال با فروکش کردن کرونا زائران از تمام استان‌های کشور در این مراسم حاضر شده و به شکل کاروانی یا فردی در مراسم شرکت خواهند کرد. 

میعادفر با بیان اینکه کمیته بهداشت و درمان مسئولیت ارائه خدمات به زائران از بدو حرکت به سمت مرقد تا پایان مراسم و بازگشت زائران به خانه‌های خودشان را دارد، گفت: مسئول اجرایی این برنامه‌ها اورژانس استان تهران است. البته بخش بهداشت و درمان وزارت بهداشت نیز اقداماتی را در دستورکار قرار داده است. آماده‌باش بیمارستان‌ها ومراکز درمانی، نظارت بر وضعیت بهداشتی محیط و موادغذایی و ... از جمله این موارد است.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه تمامی زائرانی که در پوشش کاروان‌ها در این مراسم شرکت می‌کنند، از بدو سفر تا بازگشت به مقصد تحت پوشش بیمه قراردارند، گفت: اورژانس کشور کاروان‌ها را اسکورت خواهد کرد. همچنین تمامی پایگاه‌های امدادی ما در جاده‌های سراسر کشور نیزفعال هستند. ما حتی تاکسی‌هایی را در نظر گرفتیم که اگر خدای نکرده فردی دچار حادثه شده و به بیمارستان منتقل شد، پس از آن از طریق این تاکسی‌ها که در مجاورت بیمارستان‌ها مستقر شده خود را به کاروان خود برسانند.

وی با بیان اینکه در عملیات سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) برای اولین بار از شش دستگاه اتوبوس آمبولانس جدید اورژانس نیز استفاده خواهد شد، گفت: پس از این مراسم اتوبوس آمبولانس‌های در اختیار استان‌های هدف قرار خواهند گرفت.

میعادفر در پاسخ به پرسش ایسنا درباره عدد عوامل اورژانس حاضر در عملیات سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی نیز گفت: ببینید ما در سراسر کشور در آماده‌باش کامل هستیم و در تمام شهرها و استان‌ها عوامل اورژانس در پایگاه‌های شهری و جاده‌ای مستقر هستند. به طور خاص در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) نیز نیروهایی را مستقر خواهیم کرد. البته ما وظایف ذاتی اورژانس را به طور کامل انجام خواهیم داد. در سراسر کشور ۳۲۰۰ پایگاه ما در آماده‌باش کامل خواهد بود. ۶۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس ما در سراسر کشور آماده ارائه خدمات خواهد بود.

رئیس اورژانس کشور اضافه کرد: معمولا پرسنل اورژانس از مرخصی‌های خود استفاده نمی‌کنند و در واقع امکان استفاده از مرخصی را ندارند. در این ایام نیز ما دو شیفت را فراخوان کردیم و نیروهای ما در آماده‌باش کامل خواهند بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha