کد خبر 203929
۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶

درس «مکتب شهید سلیمانی» از مهر در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود

درس «مکتب شهید سلیمانی» از مهر در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: به دنبال تحقق و پیاده‌سازی تدابیر رهبری انقلاب در زمینه ضرورت تبلیغ و ترویج مکتب شهید سلیمانی و انتقال آن به نسل حال و آینده در راستای جهاد تبیین هستیم.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ سرلشکر یحیی رحیم صفوی در نشست سراسری معاونان آموزشی دانشگاه‌های کشور گفت: فلسفه حضور من در این برنامه گزارشی پیرامون دو واحد درس عمومی اختیاری «مکتب شهید سلیمانی» است که در شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت علوم در ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ به تصویب رسیده و به روسای تمامی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دولتی و غیردولتی سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه از همه دانشگاه‌های کشور و معاونان آموزشی می‌خواهیم بر اساس مصوبه وزارت علوم این درس را از مهر ماه ارائه دهند، گفت: ما هدفمان ساختن نسل جوان است و شاید این درس کمی تاثیرگذار باشد. ما به دنبال تحقق و پیاده‌سازی تدابیر رهبری انقلاب در زمینه ضرورت تبلیغ و ترویج مکتب شهید سلیمانی و انتقال آن به نسل حال و آینده در راستای جهاد تبیین هستیم.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با بیان اینکه جنگ شناختی دشمن به دنبال تغییر در ادراک، نگرش و بینش و اندیشه‌های نسل جوان است، اظهار کرد: در برابر این جنگ شناختی ما می‌توانیم با معرفی جنبه‌های فکری و عملی مکتب شهید سلیمانی، ادراک، نگرش و بینش دانشجویان متناسب با اهداف انقلاب اسلامی را تقویت کنیم. آشنایی دانشجویان با نحوه کاربست مکتب شهید سلیمانی، در گام دوم انقلاب اسلامی در راستای ارتقای امنیت و منافع ملی جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت از ثمرات این درس خواهد بود.

صفوی با اشاره به تدوین منابع لازم برای این درس، گفت:طی سال‌ها بیش از ده کتاب چاپ شده است و منابع لازم برای این درس و سرفصل‌های لازم را تدوین و به تصویب وزارت علوم رسانده‌ایم. یکی از کارهای مهمی که وزارت علوم فعلی انجام داده است، راه‌اندازی کمیته تخصصی فرهنگ دفاع، مقاومت و پایداری در معاونت آموزش وزارت علوم است که مسئولیت آن را به من واگذار کرده‌اند.

وی ادامه داد: فلسفه این کمیته تخصصی، توسعه فرهنگ، مقاومت و پایداری است و فرهنگسازی مفاهیم بنیادین دفاع و مقاومت در دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشوری و لشکری و بررسی و تصویب رشته‌های مرتبط با دفاع مقاومت و پایداری و نظارت بر اجرای رشته‌های مرتبط با دفاع و مقاومت از اهداف تشکیل آن است.

صفوی با تأکید بر ضرورت انتخاب استادان مؤمن، خردمند، انقلابی و جهادی برای تدریس این درس در دانشگاه‌ها، تاکید کرد: پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی آمادگی دارد دوره‌های دانش‌افزایی و مهارت‌افزایی را به دو شکل حضوری و مجازی برای استادان این درس برگزار کند. علاوه بر این دانشگاه جامع امام حسین (ع) هم مسئولیت برگزاری این دوره‌ها را دارد.

درس دو واحدی مکتب سلیمانی برای نخستین‌بار از سوی سرلشکر صفوی با همکاری دانشگاه‌های امام حسین(ع)، الزهرا(س) و پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس تدوین و توسط وزارت علوم به تصویب رسیده است. از مهرماه امسال دانشگاه‌های کشور مجوز ارائه این درس را دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha