کد خبر 203915
۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷

مدیرکل میراث‌فرهنگی اردبیل عنوان کرد:

پتانسیل بین‌المللی گردشگری اردبیل در سایه تلاش سرمایه‌گذاران به دست آمده است

پتانسیل بین‌المللی گردشگری اردبیل در سایه تلاش سرمایه‌گذاران به دست آمده است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: پتانسیل‌های بین‌المللی گردشگری اردبیل در سایه تلاش سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به دست آمده است.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ حسن محمدی ادیب ۹ خرداد در جلسه بررسی مشکلات حوزه گردشگری با حضور تشکل‌های این حوزه، گفت: استان اردبیل امروزه پتانسیل‌هایی در حد بین‌المللی در حوزه گردشگری دارد که این ظرفیت‌ها در سایه تلاش سرمایه‌گذاران به دست آمده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: رویداد اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو نتیجه همین تلاش‌ها است و برگزاری شایسته مراسم افتتاحیه این رویداد نیز موجب ایجاد نگاه مثبت مسوولین استانی و ملی به صنعت گردشگری اردبیل و اعلام آمادگی برخی کشورها و سرمایه‌گذاران برای همکاری بیشتر شد.

وی تاکید کرد: اولویت اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل حمایت از سرمایه‌گذاران و توجه به این حوزه است که در ماه‌های اخیر بیشترین انرژی را به این حوزه اختصاص داده‌ایم و اقدامات موثری نیز اتفاق افتاده است.

محمدی ادیب با اشاره به درخواست‌ سرمایه‌گذاران آب‌های درمانی درمورد معافیت از مالیات بر ارزش افزوده و کاهش نرخ آب‌بها، گفت: در این مورد درخواست جلسه با حضور نماینده امور مالیاتی و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای را کرده‌ایم تا با بررسی شرایط به نتیجه مورد نظر برسیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل ادامه داد: بهای بلیط مجموعه‌های آبدرمانی با توجه به افزایش هزینه‌ها، پایین است اما باتوجه به اینکه دولت اجازه افزایش نرخ بلیط بیش از یک بار در سال را نمی‌دهد، در حال پیگیری برای پیدا کردن راه حل مناسب برای این موضوع هستیم.

وی درمورد مدت اعتبار پروانه‌های بهره‌برداری این مجموعه‌ها نیز گفت: یک ساله بودن پروانه‌ها مشکلات متعددی را برای بهره‌برداران مجموعه‌های آبدرمانی به وجود آورده بود که با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد این پرونه‌ها به صورت سه ساله صادر شود.

محمدی ادیب با اشاره به اهمیت شهر سرعین در حوزه گردشگری، خاطرنشان کرد: در حال پیگیری برای تبدیل نمایندگی اداره کل در این شهرستان به اداره هستیم اما به دلیل طی مراحل اداری این پروسه زمان بر است و همچنین از شورای شهر و شهرداری سرعین به دلیل اختصاص زمین برای تاسیس ساختمان اداره شهرستان تشکر می‌کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha