کد خبر 203873
۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲

رژیم غذایی کم فلاونول با اختلال حافظه در بزرگسالان مرتبط است

رژیم غذایی کم فلاونول با اختلال حافظه در بزرگسالان مرتبط است

یافته های یک مطالعه جدید به رهبری محققان دانشگاه کلمبیا نشان داد: رژیم غذایی کم فلاونول، منجر به تضعیف حافظه مرتبط با افزایش سن می ‌شود.

به گزارش گروه وبگردی حیات؛ فلاونول ها آنتی اکسیدان هایی هستند که در چای، کاکائو، بادام زمینی، بلوبری، گلابی و سیب یافت می شوند. نتایج تحقیقاتی نشان داد که مصرف فلاونول، با نمرات شناختی بالاتری در میان افراد مسن همراه است و اضافه کردن این ماده مغذی به رژیم غذایی بزرگسالان بالای ۶۰ سال، باعث بهبود عملکرد در تست ‌های حافظه می ‌شود.

بر اساس این یافته ها، استفاده از رژیم های غذایی غنی از فلاونول، می تواند عملکرد شناختی در افراد مسن را بهبود بخشد. علاوه بر این، یافته ها از این ایده حمایت می کنند که مغز در فرایند پیری برای سالم ماندن به مواد مغذی خاصی نیاز دارد، همانطور که مغز در حال رشد به مواد مغذی خاصی برای رشد مناسب نیاز دارد.

مطالعه حاضر بر اساس یک تحقیق ۱۵ ساله انجام شده است که کاهش حافظه مرتبط با افزایش سن را با تغییرات در شکنج دندانه دار، ناحیه خاصی در هیپوکامپ مغز که برای یادگیری خاطرات جدید حیاتی است، مرتبط دانسته و نشان داده است که فلاونول ها عملکرد در این ناحیه مغز را بهبود می بخشد.

همچنین تحقیقات بیشتر روی موش ‌ها نشان داده بود که فلاونول ‌ها با تقویت رشد نورون‌ ها و عروق خونی در هیپوکامپ حافظه را بهبود می ‌بخشند. تیم تحقیقاتی در یک آزمایش بزرگتر نشان داد: فلاونول ها با اعمال انتخابی بر روی این ناحیه مغز، حافظه را تقویت می کنند. بیشترین تأثیر در افرادی مشاهده شد که در ابتدای مطالعه، رژیم غذایی بی کیفیتی داشتند.

دانشمندان در این مطالعه، به بررسی این موضوع پرداخته اند که آیا کمبود فلاونول باعث پیری شناختی در این ناحیه از مغز می شود یا خیر؟

محققان اظهار داشته اند: یافته های ما نشان داده است که کمبود فلاونول عاملی اصلی برای کاهش حافظه با افزایش سن است و مصرف فلاونول، حافظه را در بزرگسالان دارای کمبود فلاونول بهبود می‌ بخشد.

محققان اضافه کردند: گام بعدی ما برای تایید اثر فلاونول ها بر مغز، طراحی یک کارآزمایی بالینی برای بازگرداندن سطح فلاونول در بزرگسالان با کمبود شدید فلاونول است.

به گزارش سیناپرس،یافته های تحقیقاتی در مجله PNAS منتشر شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha