کد خبر 203851
۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹

«حیات» گزارش می‌دهد؛

خورشیدی و پنالتی پر ماجرای دربی 90/ این داور برای استقلال خوش یُمن نیست

خورشیدی و پنالتی پر ماجرای دربی 90/ این داور برای استقلال خوش یُمن نیست

داور انتخاب شده برای دربی 101 پیش از این تنها یک بار سابقه قضاوت در این بازی را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ سرانجام پس از مدت‌ها حرف و حدیث در خصوص قضاوت دربی 101 و اعتراضی که استقلالی ها به این موضوع داشتند و خواستار استخدام داور خارجی برای این مسابقه بودند، کمیته داوران تصمیم گرفت اشکان خورشیدی را برای این مسئولیت سنگین و مهم انتخاب کند تا نشان دهد اعتراض ها و درخواست‌ها در این خصوص بی فایده بوده است.

اشکان خورشیدی از داوران با تجربه فوتبال ایران است و طبق معمول همیشه انتخاب داور دربی در فضای مجازی و صفحات هواداری دو تیم با واکنش هایی روبرو شده است و هرکدام از این صفحات اشتباهات اشکان خورشیدی در سال‌های اخیر به زیان تیم محبوب خودشان را بازنشر داده تا این داور را جهت دار به تیم رقیب معرفی کنند.

نکته جالب توجه اینجاست که خورشیدی پیش از این یک بار و در دربی 90 قضاوت این بازی حساس را بر عهده داشته و در آن بازی پرسپولیس موفق شده با تک گل احمد نوراللهی در دقیقه 21 بازی پیروز میدان شود و بنابراین تک دربی قضاوت شده از سوی خورشیدی به برتری تیم قرمزپوش پایتخت ختم شد و می‌توان گفت خورشیدی داور خوش یُمنی برای پرسپولیس بوده است.

در آن بازی اتفاق خاصی رخ داد که قطعاً از خاطر استقلالی‌ها پاک نشده است. استقلال روی یک حمله گادوین منشا و سرنگون شدن او در محوطه جریمه با خطای بازیکنان پرسپولیس صاحب یک ضربه پنالتی شد و وقتی گادوین منشا قصد داشت پشت توپ بایستد، مهدی رحمتی دوان دوان از انتهای زمین به سمت دروازه حریف آمده و با ممانعت از این کار، منشا را به کنار زد و ضربه پنالتی را در اختیار  فرشید اسماعیلی قرار داد و اسماعیلی هم با ضربه ای ضعیف و دور از انتظار که به شکل چیپ به بیرون زد و با این موقعیت سوزی استقلال در آن دیدار که هدایتش بر عهده وینفرد شفر بود شکست خورد.

اگرچه رحمتی بعدها مدعی شد در انتخاب پنالتی زن دخالتی نداشته و تنها نظر وینفرد شفر را منتقل کرده است ولی حرف و حدیث ها در این خصوص همچنان به قوت خودش باقی است و استقلالی ها بابت این حرکت رحمتی از او دلخور و ناراحت هستند.

باید دید دومین قضاوت خورشیدی در دربی ها به چه نتیجه ای ختم خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha