کد خبر 203832
۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰

مهدی پاشازاده در گفتگو با «حیات»:

استقلال برای بازی با پرسپولیس یک مشکل جدی دارد/ اگر نیازهای ساپینتو را می‌توانند تامین کنند او را حفظ کنند

استقلال برای بازی با پرسپولیس یک مشکل جدی دارد/ اگر نیازهای ساپینتو را می‌توانند تامین کنند او را حفظ کنند

پیشکسوت استقلال عقیده دارد این تیم برای بازی با پرسپولیس و شکست دادن رقیب خود یک مشکل جدی دارد.

مهدی پاشازاده در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص وضعیت استقلال در آستانه دربی فینال جام حذفی اظهار داشت: استقلال قهرمانی لیگ را از دست داد و این به خاطر اشتباهاتی بود که در دو بازی با پرسپولیس و صنعت نفت انجام داد ولی بعد از آن توانستند دوباره تیم را احیا کنند و خودشان را پیدا کردند و در ادامه لیگ و بازی‌های جام حذفی نتایج قابل قبولی کسب کردند. از طرفی نباید وضعیت استقلال را به واسطه دو برد پرگل مقابل تراکتور و نساجی فوق العاده بدانیم. این نتایج می‌توانند پاشنه آشیل تیم باشند و در دربی به تیم ضربه بزنند. بدون غرور و با آگاهی کامل باید وارد زمین شد و مراقب قدرت تیم حریف هم بود. این رمز برتری استقلال مقابل پرسپولیس است.

وی افزود: استقلال در دربی لیگ که چندی پیش برگزار شد اشتباهاتی در چینش نفرات و سبک بازی داشت و این نظر کادرفنی است که بخواهد آنها را برطرف کند یا نه. به هر حال آن شکلی از بازی که مقابل تراکتور به دلیل تشریفاتی بودن بازی برای حریف و مقابل نساجی به دلایل دیگر اجرا شد در دربی و فینال جام حذفی قابل اجرا نیست. استقلال نیاز به پلنی برای بازی محتاطانه دارد و این ضعف تیم در طول فصل گذشته بود و به دلیل نداشتن این پلن در بازی‌های مهم و شش امتیازی تیم شکست خورد و قافیه قهرمانی را باخت. شکل بازی تیم مقابل تیم هایی مثل پرسپولیس و سپاهان باید متفاوت باشد.

پیشکسوت استقلال در مورد وضعیت خط دفاعی تیم هم گفت: استقلال تفکرات هجومی دارد و تیم‌های این چنینی معمولاً از عمق دفاع آسیب پذیر هستند. اینکه آمار دفاعی استقلال در این فصل خیلی بد نبوده به این خاطر است که عملکرد انفرادی مدافعان تیم مثبت بوده و توانستند از پس وظایف خود بر بیایند و کمبود ها و ضعف های پوششی را با عملکرد فردی جبران کنند ولی خب مقابل تیمی مثل پرسپولیس که مهاجمان باهوشی دارد این موضوع خطرناک است. در بازی لیگ هم دیدید که از یک نصفه موقعیت و یک اشتباه گل ایجاد شد و تفاوت را رقم زد.

پاشازاده در مورد وضعیت ادامه همکاری با ساپینتو هم توضیح داد: ساپینتو عملکرد مثبتی در استقلال داشته و هواداران هم او را دوست دارند ولی خب لازمه ادامه همکاری با او برآورده کردن خواسته‌هایش است. استقلال ابتدا نیازمند ثبات در مدیریت است. فصل گذشته ثابت در کادرفنی و مدیریت را اثرش را دیدیم ولی امسال سه مدیرعامل عوض شد و مشکلات مالی هم به تیم ضربه زد. ماندن ساپینتو خوب است ولی باید از او برنامه بگیرند و به این فکر کنند که توانایی براورده کردن خواسته هایش را دارند یا نه. در این صورت ساپینتو باید حفظ شود و می‌تواند با پیش برد اهداف و تفکراتش استقلال را به قهرمانی برساند.

وی در پایان با اشاره به اعتراض استقلالی ها به داوری هم گفت: این مسائل همیشه هست و تا وقتی VAR وارد فوتبال ایران نشود برطرف نخواهد شد. استقلال هم در بازی های زیادی از داوری ضربه دیده و خب معترض است. امیدوارم در دربی روز چهارشنه اتفاق و اشتباه خاصی شاهد نباشیم و تیمی که بهتر بازی می‌کند برنده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha