کد خبر 203811
۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳

پارلمان اوکراین با تحریم‌های ۵۰ ساله علیه ایران موافقت کرد

پارلمان اوکراین با تحریم‌های ۵۰ ساله علیه ایران موافقت کرد

پارلمان اوکراین پیشنهاد دولت این کشور برای اعمال تحریم علیه ایران به مدت 50 سال را تأیید کرد.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ پارلمان اوکراین پیشنهاد دولت این کشور برای اعمال تحریم علیه ایران به مدت 50 سال را تأیید کرد.

ورخوونا رادا (پارلمان اوکراین) تصمیم شورای ملی و دفاعی این کشور در خصوص اعمال تحریم‌های بخشی و سایر اقدامات محدودکننده علیه جمهوری اسلامی ایران را تأیید کرد. 

وبگاه ukrinform گزارش داده که سند پیشنهادی خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه ایران به مدت ۵۰ سال است. در این سند پیشنهاداتی برای منع فعالیت‌های تجاری اوکراین با ایران و همچنین توقف ترانزیت منابع، پروازها و حمل و نقل در خاک اوکراین مطرح شده است. این تحریم‌ها همچنین خواستار ممنوعیت سرمایه‌گذاری در ایران برای انتقال فناوری شده است. 

پیشنهاد اعمال این تحریم از سوی ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین مطرح شده است. او در کسوت ریاست‌جمهوری اوکراین حدود ۲۰ درصد از خاک کشورش را از دست داده و در ماه‌های گذشته ایران را به ارسال سلاح برای روسیه متهم کرده است. جمهوری اسلامی ایران همواره این ادعاها را تکذیب می‌کند.

به باور ناظران روشن نیست با توجه به حجم نه چندان قابل توجه مراودات اقتصادی بین ایران و اوکراین و تبعیت کامل کی‌یف از تحریم‌های ضدایرانی واشنگتن، دولت زلنسکی غیر از بهره‌برداری‌های تبلیغاتی چه هدفی را از این تحریم‌ها دنبال می‌کند.

زلنسکی اخیراً در یک گفت‌وگوی تلویزیونی بار دیگر اتهامات علیه ایران را تکرار کرده و گفته بود از تهران می‌خواهد ارسال پهپاد به روسیه را متوقف کند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha