کد خبر 203797
۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۰

حجت الاسلام حسن زاده نامقی در گفتگو با «حیات» تشریح کرد؛

برنامه های بنیاد شهید خراسان رضوی به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی (ره)

برنامه های بنیاد شهید خراسان رضوی به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی (ره)

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی برنامه های این ارگان به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) را تشریح کرد.

حجت الاسلام مهدی حسن زاده نامقی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی در گفتگو با حیات بیان کرد: اولین و مهم‌ترین رویدادی که در پیش داریم، دیدار خانواده معظم شهدا با رهبر معظم انقلاب است که نهم خرداد ماه برگزار می‌شود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی ضمن اشاره به برگزاری کنگره‌های ملی عنوان کرد: کنگره ملی دو هزار و سی شهید سبزوار در یازدهم خردادماه  برگزار می‌شود، همچنین کنگره ملی شهدای نیشابور، کنگره ملی شهدای کاشمر، کنگره ملی شهدای تربت حیدریه به صورت سلسله‌وار در ماه‌های آتی برگزار و کنگره ملی هجده هزار شهید استان خراسان رضوی احتمالا در مهرماه سال 1403 برگزار خواهد شد که تاریخ دقیق برگزاری آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی در ادامه افزود: مراسم باشکوه ارتحال امام خمینی (ره) را در پیش داریم که در 81 حسینیه در کل استان‌ برگزار می‌شود. 

حسن زاده نامقی تصریح کرد: کاروان جانبازان هفتاد درصد استان خراسان رضوی همزمان با سوم خردادماه روز مقاومت، ایثار و پیروزی به سمت حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) حرکت کردند که در حال حاضر در مسیر هستند. تعداد جانبازان هفتاد درصد استان خراسان رضوی 25 نفر است که دو نفر از این عزیزان از ناحیه چشم نابینا شده‌اند.

وی اضافه کرد: در این برنامه دو جانباز نابینا کشورمان بر روی زین دوم دوچرخه‌ های دونفره می نشینند و رکاب می‌زنند. همچنین دو جانباز دیگر که از ناحیه پا قطع عضو هستند با یک پا رکاب زده و مسیر را طی می‌کنند. 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی گفت: قبلا هم این کاروان از حرم مطهر امام رضا (ع)  به سمت کربلا مشرف می‌شدند. در سالگرد ارتحال امام خمینی هیئت با آرمان‌های امام خمینی(ره) تجدید بیعت خواهند کرد که از جمله رویدادهای مهم فرهنگی به شمار می‌رود. این عزیزان در هر شهری که می روند به این مناسبت  مراسم برگزار می کنند. مسیرشان از مسیر خراسان شمالی به سمت استان گلستان، مازندران و نهایتا به سمت استان تهران خواهد بود که بعد از آن نیز به حرم حضرت معصومه(س) مشرف خواهند شد و در پایان در سخنرانی رهبر معظم انقلاب شرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام مهدی حسن زاده نامقی در پایان گفت: بسیجیان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی نیز در مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره) حضور خواهند داشت، همچنین برپایی ایستگاه‌های صلواتی در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) از دیگر برنامه هایمان خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha