کد خبر 203777
۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴

در پیام رئیس جمهور به دوازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران مطرح شد؛

ضرورت بکارگیری تمامی ظرفیت‌های فرهنگی اجتماعی برای ترویج فرهنگ ایثار

ضرورت بکارگیری تمامی ظرفیت‌های فرهنگی اجتماعی برای ترویج فرهنگ ایثار

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی خواستار به کار افتادن تمامی ظرفیت‌های فرهنگی اجتماعی کشور برای ترویج فرهنگ ایثار و تکثیر عنصر فداکاری شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ پیام آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور به دوازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران توسط حسن مسلمی نائینی، رییس جهاد دانشگاهی قرائت شد.

در متن پیام رییس جمهور آمده است: در میان آموزه‌های انسان‌ساز و جامعه‌پرداز در فرهنگ اسلامی و ایرانی، دعوت به ایثار و تشویق به فداکاری دارای اهمیت ویژه‌ای است، آیات قرآنی در این زمینه بسیار است و آیه شریف «لن تنالوا البر حتی تنفقوا مما تحبون» یکی از صدها آموزه‌ای است که دستیابی به قله‌های کمال و رشدیافتگی برای یک انسان تراز را جز با نثار نفس نفیس و از خودگذشتگی و ترجیح دیگران به خود میسر نمی‌داند.

دکتر رئیسی با بیان این‌که ایران اسلامی در سایه‌سار پیوند استوار با قرآن و عترت همواره مهد تربیت و بالندگی چنین انسان‌های بزرگی بوده است، خاطرنشان کرده است: صفحات تاریخ این سرزمین آکنده از سطوری زرین و جلوه‌هایی درخشان از این خلق و خوی کریمانه است. امروزه در دنیایی که خودخواهی و هواپرستی جایگزین فضائل حقیقی شده و گوهر عواطف انسانی دستخوش آفات و آسیب‌ها گشته، هم‌چنان مردمان فداکار و بلند همتی وجود دارد که با پیشگام شدن در خطرات، به دستگیری افتادگان و نجات آسیب‌دیدگان شتافته و فروغ امید را در دل‌های افسرده و ناامید آنان زنده نگه می‌دارند.

وی در این پیام با بیان این‌که در دوران ما، مردم سرافزار ایران و به‌ویژه جوانان عزیز ثبت کردند که پیشگام تحقق این فضیلت فراموش شده‌اند، در ادامه تأکید کرده است: ضروری است همه ظرفیت‌های فرهنگی اجتماعی کشور برای ترویج فرهنگ ایثار و تکثیر عنصر فداکاری به کار افتد تا این شاخصه مهم انسانی در کنار دیگر اضلاع رشد و بالندگی کشور بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و به جایگاه شایسته خود دست یابد.

در پایان این پیام آمده است: فرصت را مغتنم شمرده، از همه دست‌اندرکاران رویداد مهم و افتخارآمیز «دوازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران» به‌ویژه از برادران و خواهران عزیز جهاد دانشگاهی، وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های همکارشان که عنصر تابناک ایثار و فداکاری را این‌چنین ارج می‌نهند تقدیر و تشکر کرده و برای همگان توفیق الهی مسألت می‌نمایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha