کد خبر 203733
۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹

۳۵ هزار سند تاریخی امام جمعه بخش مرکزی یزد در اختیار مرکز اسناد قرار گرفت

۳۵ هزار سند تاریخی امام جمعه بخش مرکزی یزد در اختیار مرکز اسناد قرار گرفت

 ۳۵ هزار برگ از مجموعه اسناد و کتاب‌های حجت‌الاسلام سید محمد کاظم مدرسی امام جمعه مرکزی یزد به صورت اسکن در اختیار مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان قرار گرفت. 

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ به دنبال پیگیری مرکز اسناد یزد پس از یک هفته تلاش کاری با همکاری مرکز تصویر مخطوطات عتبه عباسیه عراق، این تعداد برگ از مجموعه اسناد و کتاب‌ها در قالب ۵۰۰ برگ سند و ۲۵۴ جلد کتاب به صورت اسکن در اختیار آرشیو ملی استان قرار گرفت.

این اسناد و کتاب‌ها مشتمل بر تصاویر مجموعه هشت جلدی نسخه‌ های خطی مربوط به مسجد فرط یزد مربوط به قرن های ۱۲ و ۱۳، تصاویر نسخه‌های خطی متعلق به سید محمد کاظم مدرسی مربوط به قرن های ۱۲ و ۱۳، تصاویر نسخه های خطی متعلق به آقای شیخ عباس طواری مربوط به قرن۱۴، نسخه‌های عکسی سید محمد کاظم مدرسی مربوط به قرن های ۹الی۱۳، تصویر اسناد شخصی آقای سید محمد کاظم مدرسی مربوط به قرن های ۹الی۱۳ و تصویر اسناد شخصی سید محمد کاظم مدرسی(شیخ عباس طواری)می باشد.

قدمت اسناد و کتب اسکن شده قریب به ۴۰۰ سال است که این مستندات پس از فهرست نویسی و ثبت در سامانه سازمان اسناد و کتابخانه ملی(رسا) می‌تواند مورد بهره برداری پژوهشگران و علاقمندان در سطح کشور و استان قرار گیرد.

هم‌اکنون بیش از هفت میلیون و ۸۰۰ برگ سند در مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد نگهداری می‌شود و اسناد ۲۲ سازمان بزرگ استان یزد در مرکز اسناد نگهداری می‌شود.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha