کد خبر 203726
۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸

دسترسی ۱۲۰۰ خانوار روستایی فارس به شبکه ملی اطلاعات فراهم شد

دسترسی ۱۲۰۰ خانوار روستایی فارس به شبکه ملی اطلاعات فراهم شد

​​​​مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: ۹روستای جدید استان فارس به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و دسترسی این روستاها به اینترنت پرسرعت همراه در قالب یک هزار و ۲۰۰ خانوار با جمعیت چهار هزار و ۲۰۰ نفر فراهم شده است.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ حمید سلیمان پور روز دوشنبه در این باره افزود: با احداث پنچ سایت جدید با تکنولوژی LTE/۳G/۲G و ارتقای دو سایت موجود توسط اپراتورهای تلفن همراه، دسترسی ۹ روستای جدید استان فارس به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت سیار فراهم شده است.

وی روستاهای متصل شده به شبکه ملی اطلاعات توسط ایرانسل از طریق احداث پنج سایت جدید را روستاهای بندنو و سلطان آباد از توابع شهرستان سرچهان، روستاهای شولان و مه جان از توابع شهرستان اقلید، روستای لب اشکن از توابع شهرستان گراش، روستای مزرعه کوروش آباد از توابع شهرستان فراشبند و روستای کارخانه شالی کوبی از توابع شهرستان زرقان جمعاً با ۹۵۰ خانوار و پوشش جمعیتی سه هزار و ۵۰۰ نفر بیان کرد.

سلیمان پور روستاهای متصل شده توسط همراه اول به شبکه ملی اطلاعات را روستای آب شیرین از توابع شهرستان جهرم و روستای بردج از توابع بخش مرکزی شهرستان شیراز جمعاً در قالب ۲۵۰ خانوار و ۷۰۰ نفر جمعیت از طریق ارتقای دو سایت موجود خبر داد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس میزان اعتبار هزینه شده برای بهره برداری از این طرح‌ها را مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان و اتصال این روستاها به شبکه ملی اطلاعات را در راستای تحقق دسترسی همگانی به ارتباطات دیجیتال در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان و ایجاد فرصت‌های لازم برای آموزش و اشتغال عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha