کد خبر 203703
۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶

رییس اتاق بین المللی جوانان اهواز:

فعالیت‌های تجاری قشر جوان خوزستان رشد اقتصادی استان را شتاب می‌دهد

فعالیت‌های تجاری قشر جوان خوزستان رشد اقتصادی استان را شتاب می‌دهد

رییس اتاق بین المللی جوانان اهواز با تاکید بر اینکه استان خوزستان دوره جدیدی از حضور فعالان اقتصادی را باید تجربه کند گفت: ورود قشر با استعداد و جوان خوزستان به فعالیت های تجاری، رشد اقتصادی استان را با شتاب بیشتری همراه خواهد کرد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ محمد نجفیان در نشست هم اندیشی اعضای اتاق بین المللی جوانان اهواز که در محل اتاق بازرگانی برگزار شد اظهارکرد: بهبود فضای کسب و کار جوانان از اهداف مهم تشکیل اتاق بین المللی جوانان (JCI) در اهواز است.

وی با اشاره به اینکه اتاق خلاقیت یکی از زیرمجموعه‌ها و ابتکارات JCI در اهواز است بیان‌کرد: اتاق خلاقیت آموزش‌های کاربردی را به قشر نوجوان و جوان ارائه می‌کند تا با اصول کسب و کار و فعالیت های اقتصادی آشنا شوند.

نجفیان یکی از زمینه‌های موفقیت افراد در عرصه‌های تجاری را آموزش‌های مستمر عنوان‌کرد و ادامه‌داد: در این زمینه، اتاق بین المللی جوانان اهواز از ظرفیت فعالان اقتصادی جوان استان برای ارائه این آموزش‌ها استفاده خواهد کرد.

رییس اتاق بین المللی جوانان اهواز خاطرنشان کرد: ایجاد انگیزه برای تشویق جوانان با استعداد جهت راه اندازی کسب و کارهای موفق را با کمک چهره های اقتصادی استان دنبال خواهیم کرد.

برگزاری تورهای تجاری

وی در بخش دیگری از این نشست با تاکید بر اینکه آشنایی علاقمندان به رویه‌های تجاری و اقتصادی در حوزه‌های مختلف در اولویت برنامه‌ریزی‌های کاری اتاق JCI اهواز قرار دارد ادامه‌داد: مطابق با جدول زمان‌بندی تدوین شده، تورهای تجاری با محوریت بنادر استان، مرزهای تجاری خوزستان، شهرک‌های صنعتی برگزار خواهد شد.

نجفیان اضافه‌کرد: برگزاری این تورها، علاوه بر شناخت ظرفیت‌های اقتصادی استان، زمینه ایجاد توسعه فعالیت کسب و کارهای قشر جوان استان را فراهم خواهد کرد.

وی بیان‌داشت: در جریان برگزاری این تورها، کارآفرینان جوان استان زمینه های همکاری مشترک با یکدیگر را شناسایی می‌کنند و زنجیره‌های کاری تجاری را بین خود تشکیل می‌دهند.

ایجاد تعامل و همکاری کسب و کار جوانان با مراکز دانشگاهی خوزستان

رییس اتاق بین المللی جوانان اهواز همچنین یکی از حلقه‌های مفقوده در ایجاد بهره‌وری بین کسب و کارهای خوزستان را تعامل و همکاری با مراکز دانشگاهی عنوان‌کرد و افزود: شاید در برخی موارد، کسب و کارها با مراکز دانشگاهی ارتباط و همکاری داشته باشند اما اگر این ارتباطات ساماندهی و اهداف جمعی و مشترکی را دنبال کند، قطعا نتایج آن اثربخش‌تر خواهد بود.

وی اضافه‌کرد: اتاق بین المللی جوانان اهواز در تلاش است تا ارتباط بین کسب و کارها و مراکز دانشگاهی را منسجم و هدفمند کند که این امر علاوه بر بهره‌وری به کاهش هزینه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی منجر می‌شود.

نجفیان پارک علم و فناوری خوزستان را پشتوانه بسیار مناسبی برای تبدیل ایده‌ها و کسب و کار جوانان استان به محصول کاربردی دانست و گفت: در آینده نزدیک، تفاهمنامه‌های مشترکی بین اتاق بین المللی جوانان و پارک علم و فناوری در راستای حمایت از ایده‌ها و صاحبان کسب و کارها منعقد می‌شود.

ضرورت آگاهی کارآفرینان جوان خوزستانی از ظرفیت‌های اقتصادی

وی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به اینکه خوزستان از ظرفیت‌های اقتصادی بالایی در زمینه های مختلف برخوردار است گفت: کارآفرینان جوان خوزستانی برای بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها، باید آگاهی‌ها خود را افزایش دهند.

نجفیان ادامه‌داد: تشکیل بانک کارآفرینان جوان و چهره‌های موفق دارای استعداد در استان می‌تواند، روند توسعه کسب و کارها را با شتاب بیشتری همراه کند.

رییس اتاق بین المللی جوانان اهواز اضافه‌کرد: اتاق بین المللی جوانان اهواز زمینه ایجاد این شتاب را به خوبی ایجاد کرده است و قطعا در آینده‌ای نزدیک، شاهد نتایج با ارزش و اثرگذار آن خواهیم بود.

وی علاقمندی برخی جوانان استان به اشتغال در بدنه دستگاه های اجرایی را فرهنگی اشتباه عنوان‌کرد و گفت: خوزستان از جوانان نخبه و کارشناس بسیار توانمندی برخوردار است که می‌توانند در تحقق چشم اندازهای توسعه‌ای اثربخش باشند.

وی راهنمایی اتاق بین المللی جوانان اهواز در هدایت این استعدادها را با ارزش دانست و گفت: اشتراک گذاری تجربیات موفق می‌تواند علاوه بر کاهش نرخ بیکاری، زمینه‌های رشد اقتصادی استان را فراهم کند.
بر اساس این گزارش، تشکل اتاق بین‌الملل جوانان، موسسه غیرانتفاعی، غیردولتی، غیرسیاسی و بین‌المللی است که اعضای جوان و فعال ۱۸ تا ۴۰ سال را دربرمی گیرد. JCA هم اکنون در ۱۲۴ کشور و پنج هزار شهر جهان بیش از ۲۰۰ هزار عضو فعال دارد. این سازمان اعضایش را با توسعه مهارت و دانش ، توانمند می سازد تا بتوانند مدیران لایقی برای آینده کشور خود باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha