کد خبر 203698
۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶

وزیر فرهنگ لبنان در گفتگو با «حیات»:

دشمنان ایران و لبنان فهمیده‌اند که زبان اسلحه دیگر کارایی ندارد/ ضرورت تبدیل رویدادهای مبارزاتی به یک فرهنگ آگاه ساز

دشمنان ایران و لبنان فهمیده‌اند که زبان اسلحه دیگر کارایی ندارد/ ضرورت تبدیل رویدادهای مبارزاتی به یک فرهنگ آگاه ساز

وزیر فرهنگ لبنان گفت: دشمنان مشترک ایران و لبنان به این نتیجه رسیده اند که زبان اسلحه دیگر کارایی ندارد.

محمد وسام المرتضی وزیر فرهنگ لبنان در گفتگو با خبرنگار بین الملل حیات گفت: موقعیت جغرافیایی لبنان به ما آموخته است که ما در برابر تهدیدهای فزاینده رژیم صهیونیستی قرار داریم لذا پاسخ ما نباید فقط پاسخ نظامی باشد.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی از ابزارهای رسانه ای، فرهنگی و جنگ نرم بر علیه ما استفاده می کند بنابراین در درجه اول همکاری ما با ایران پاسخی است به این تهدید های فرهنگی و جنگ نرم است.

این مقام مسئول در دولت لبنان خاطر نشان کرد: همکاری ما با ایران استمداد از دوستان ما در منطقه برای ایجاد موازنه با این رژیم متجاوز است. از سوی دیگر ارج نهادن به شهدای رسانه و جایگاه آنان به عنوان سربازان و افسران جنگ نرم رسانه مورد توجه ما در ارتباط با ایران است تا پیام مقاومت که بسیار قوی بوده و نشات گرفته از همبستگی دو کشور است را به این رژیم ارسال کنیم.

محمد وسام المرتضی گفت: از آغاز رویارویی ما با رژیم صهیونیستی شهدای زیادی را تقدیم دفاع از خاک وطنمان کردیم. می توانم بگویم در سال ۲۰۰۹ میلادی برای آزادسازی سرزمین های اشغالی لبنان ده ها شهید را تقدیم کردیم . خدا را شکر می‌کنم که مبارزان لبنانی در زمینه فرهنگ شهادت و ایثارگری پیشتاز هستند چرا که مبارزان لبنانی از سطح آگاهی مبارزاتی بسیار بالایی برخوردارند.

وزیر فرهنگ لبنان بیان داشت: نیاز کنونی ما نیاز ابزاری است تا بتوانیم رویدادها را با استفاده از ابزارهای نوین و روش های ابداعی و جدید ثبت نماییم. رویدادهای مبارزات ما باید به یک فرهنگ آگاه ساز تبدیل شود تا بتوانیم سطح آگاهی ملت مان را نسبت به مقاومت و مبارزه در این راه بالا ببریم. این رویکرد باعث می‌شود تا مبارزات در تاریخ ثبت و صیانت گردد.

محمد وسام المرتضی ادامه داد: از طریق رسانه شما اعلام می کنم دور دوم اجلاسیه شهدای رسانه مقاومت سال آینده به شیوه‌ای متفاوت در بیروت برگزار خواهد شد که در آن تکریم از شهدای رسانه و خانواده‌های آنان و برگزاری کارگاه‌های تخصصی جنگ نرم و جنگ شناختی را خواهیم داشت. از متخصصان جنگ نرم و جنگ شناختی دعوت می‌کنیم تا ایده های جدید در مواجهه با جنگ نرم را مطرح کنند تا ملت‌های منطقه را مصون بدارند در برابر این هجمه های متعدد و متخصصانه. ما باید مسلح به علوم روز باشیم بنابراین اجلاس آینده علاوه بر تکریم باید جنبه تخصصی داشته باشد.

این مقام مسئول در دولت لبنان خاطر نشان کرد: همکاری لبنان و جمهوری اسلامی ایران ثمرات بسیار مبارکی در ایجاد مقاومت و تحقق دستاوردهای نظامی داشته است. می دانیم که روابط ما با جمهوری اسلامی ایران در درجه اول بر پایه ارزش های بالایی از جمله فرهنگ شهادت و ایثار، یاری مظلومان و دفاع از حق و حقیقت است. می‌دانیم که راه و مسیر ما یکی است و ایمان داریم که وعده خداوند که همان پیروزی است، محقق خواهد شد. روابط ما و ایران روابط ای بسیار پویا در حوزه فرهنگی و آگاه سازی است.

محمد وسام المرتضی در پایان گفت: دشمنان مشترک ما و ایران به این نتیجه رسیده اند که زبان اسلحه دیگر کارایی ندارد بنابراین آنها به استفاده از جنگ نرم و ابزارهای فرهنگی روی آورده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha