کد خبر 203677
۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۶

پوتین دستور تقویت امنیت مرزی روسیه را صادر کرد

پوتین دستور تقویت امنیت مرزی روسیه را صادر کرد

ولادیمیر پوتین امروز (یکشنبه) دستور داد که امنیت مرزی قوی‌تر شود تا از حرکت «سریع» نظامی و غیرنظامی روسیه به مناطقی که اکنون تحت کنترل مسکو هستند، اطمینان حاصل شود.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در پیام تبریکی به سرویس مرزی که شاخه‌ای از سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) است، گفت که وظیفه آنها «پوشش قابل اعتماد» خطوط در مجاورت منطقه جنگی است.

شدت حملات در داخل روسیه در هفته‌های اخیر، عمدتا با حملات هواپیماهای بدون سرنشین به مناطقی در امتداد مرز و به طور فزاینده‌ای در اعماق این کشور افزایش یافته است، از جمله حمله روز شنبه به یک خط‌لوله نفت در شمال غرب مسکو.

پوتین در پیامی به مناسبت «روز گارد مرزی» که در کانال تلگرامی کرملین منتشر شد، گفت: «ضروری است از جابجایی سریع خودروها و محموله‌های نظامی و غیرنظامی، از جمله موادغذایی، کمک‌های بشردوستانه برای مشمولان جدید فدراسیون (روسیه) اطمینان حاصل شود.»

«خرسون»، «زاپوریژیا»، «لوهانسک» و «دونتسک»، چهار منطقه در اوکراین هستند که پوتین در سپتامبر گذشته در پی آنچه که کی‌یف آنها را «همه‌پرسی ساختگی» خواند، الحاق آنها را به خاک روسیه اعلام کرد. نیروهای روسیه فقط تا حدی کنترل این چهار منطقه را در اختیار دارند.

در همین حال روز شنبه مقامات روس گفتند که سه تن در جریان گلوله‌باران اوکراینی‌ها علیه بلگورود زخمی شدند؛ منطقه‌ای که این هفته هدف نیروهای طرفدار اوکراین قرار گرفت و تردیدهایی را در مورد توانایی‌های دفاعی و نظامی روسیه ایجاد کرد.

مناطق «کورسک» و «بلگورود» روسیه در مرز اوکراین، بیشترین هدف حملاتی بوده‌اند که به زیرساخت‌های برق، راه‌آهن و نظامی آسیب رسانده‌اند و مقامات محلی اوکراین را مقصر می‌دانند. کی‌یف تقریبا هیچگاه به صورت علنی مسئولیت حملات در داخل روسیه و مناطق تحت کنترل روسیه در اوکراین را بر عهده نمی‌گیرد، اما می‌گوید که تخریب زیرساخت‌ها آماده‌سازی برای حمله زمینی برنامه‌ریزی‌شده آن است.

اوکراین روز شنبه اعلام کرد که آماده است تا آن عملیاتی را که مدت‌هاست وعده داده، برای گرفتن سرزمین‌هایی که در جنگ طولانی ۱۵ ماهه به دست روسیه افتاده، آغاز کند. این جنگ جان هزاران تن را گرفته و شهرهای اوکراین را به ویرانه تبدیل کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha