کد خبر 203654
۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸

استاندار گیلان:برای جهش مسکن باید از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده کرد

استاندار گیلان:برای جهش مسکن باید از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده کرد

استاندار گیلان گفت: برای طرح جهش مسکن باید به طور ویژه از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده کرد همچنین در اتمام بخش‌هایی از طرح مسکن مهر هم می‌توان از این ظرفیت بهره برد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ اسدالله عباسی روز یکشنبه در جلسه شورای توسعه تعاون در رشت اظهار کرد: توجه ویژه به تعاونی‌ها می‌تواند در زمینه توسعه اشتغال و رونق تولید و نیز آبادانی بیشتر موثر باشد.

وی افزود: باید از تعاونی‌ها حمایت کنیم و تعاونی‌های موفق نیز معرفی شوند تا فعالان این حوزه بیشتر ترغیب به فعالیت شوند.

وی عنوان کرد: اگر واگذاری تعاونی ها به بخش خصوصی موفق نبوده، به دلیل عدم هدایت مناسب است.

نماینده عالی دولت در گیلان به ظرفیت این استان در بخش‌های مختلف برای تشکیل تعاونی اشاره و بیان کرد: در مشاغل خانگی، روستایی، آبزی پروری، ماهیان خاوری، فرآروده‌های دامی، دامداری، صنایع دستی، کشاورزی و بسیاری از حوزه های دیگر گیلان ظرفیت بسیار مناسبی برای تشکیل تعاونی دارد.

وی ادامه داد: این در حالی است که هم اینک نیز تعاونی‌های ماهیان خاویاری و صنایع دستی در گیلان فعالیت بسیار مناسبی دارد و امیداست در همه بخش‌ها، تعاونی در گیلان عملکرد مناسبی داشته باشد.

استاندار گیلان اضافه کرد: ما در بخش کاهش بیکاری موفق عمل کرده‌ایم و نرخ بیکاری از ۹.۲ به ۷.۹ رسیده و کاهش ۱.۳ درصدی داریم که در این خصوص باید سهم تعاونی‌ها در کاهش بیکاری مشخص شود در عین آنکه نقش و سهم آنها دراین حوزه تا پایان سال نیز در گیلان تعریف و تعیین شود.

عباسی خاطرنشان کرد: با همدلی، هماهنگی و دلسوزی می‌توانیم در همه بخش‌ها به خصوص در بخش تعاون بهتر کار کرده و عملکرد بهتری داشته باشیم تا در نهایت رضایتمندی مردم ایجاد شود در عین آنکه حضور قوی بخش تعاونی دراقتصاد استان می تواند منجر به ارتقا وضعیت معیشت و اقتصاد شود.


فعالیت سند توسعه تعاون در دولت سیزدهم

سرپرست دفتر تعاونی‌های تولیدی وزارت تعاون نیز در این جلسه اظهار کرد: سند توسعه تعاون در سال ۹۱ تصویب شد اما تا سال گذشته فقط در حد یک تصویب‌نامه بود و توجه‌ای به این سند نمی‌شد.

مهدی احمدزاده افزود: با روی کار آمدن دولت سیزدهم به تاریخ ۱۳ شهریور سال گذشته سند توسعه تعاون دوباره مطرح و ۲۸ اسفند ماه اصلاحیه این سند ابلاغ شد که یکی از اهداف اصلی این سند، ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و مشخص کردن متولیان اصلی کمک به بخش تعاون است.

وی ادامه داد: مطالبه‌گری و مشارکت مردمی یکی دیگر از اهداف مهم اصلاحیه این سند است که ۸۰ حکم اجرایی، ۶ حکم نظارتی و ۱۵ حکم ساختاری دارد و هر دستگاه باید واحدی به عنوان واحد تعاون داشته باشد و وظایف مربوط به کارکنان خود را انجام دهد.

سرپرست دفتر تعاونی‌های تولیدی وزارت تعاون خاطرنشان کرد: اگر هر دستگاه وظیفه خود را در بخش تعاونی انجام دهد، مشکلات وزارت تعاون برطرف خواهد شد ضمن آنکه باید تعاونی‌ها مورد حمایت ویژه قرار گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha