کد خبر 203651
۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹

معاون آموزشی: تلاش برای توازن رشته ای در کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار است

معاون آموزشی: تلاش برای توازن رشته ای در کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار است

معاون متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: توازن و توزیع رشته ای و سوق دادن دانش آموزان استان به رشته های فنی از اولویت های برنامه ای این اداره کل است.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ "محمد جمالی آرند" روز یکشنبه در نشست روابط عمومی های مناطق ۱۳ گانه اداره کل آموزش و پرورش در باشگاه فرهنگیان یاسوج اظهار کرد: رسانه ها و روابط عمومی ها با اطلاع رسانی روشن و شفاف نقش موثری در هدایت تحصیلی دانش آموزان و ترغیب خانواده برای استقبال از رشته های فنی دارند.

جمالی آرند گفت: آموزش و پرورش تلاش دارد با هدایت تحصیلی دانش آموزان در پایان دوره متوسطه اول، در حقیقت هدایت شغلی و آینده فرد را تضمین کند.

پیش تر معاون متوسطه آموزش و پرورش گفته بود: به دلیل گرایش اغلب خانواده ها به رشته های انسانی و تجربی، رشته های "ریاضی" و "فنی و حرفه ای" در برخی از دبیرستان‌های استان تعطیل شده بود و تجهیزات فنی و حرفه ای هنرستان ها در حال فرسوده بودند.

جمالی آرند با اشاره به استقبال سرد دانش‌آموزان استان از رشته‌های ریاضی و فنی و حرفه ای، اضافه کرد: با برنامه ریزی موثر در سال تحصیلی جاری، ۵۰۰ دانش آموز به رشته ریاضی هدایت تحصیلی شده و رشد ۹ درصدی در رشته های فنی و حرفه ای محقق شده است.

وی در ادامه صحبت ها به تاثیر هوش مصنوعی بر آینده جهان اشاره کرد و گفت: بهتر است دنیای امروز را دنیایی ببینیم که محور اصلی آن، رشد و سرعت شدید فناوری است که درون آن فناوری، هوش مصنوعی بخش بزرگی دارد.

معاون متوسطه آموزش و پرورش توانمندسازی و استراتژی های ایجابی در مقابل توسعه تکنولوژی های جدید را ضروری دانست و اظهار امیدآوری کرد: جوانان با تقویت مهارت های لازم استفاده بهتر و اثرگذاری از این تکنولوژی خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha