کد خبر 203605
۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷

بنیاد علوی برای توسعه روستاهای همدان با ۱۱۹ میلیارد ریال اعتبار مشارکت می‌کند

بنیاد علوی برای توسعه روستاهای همدان با ۱۱۹ میلیارد ریال اعتبار مشارکت می‌کند

فرماندار همدان گفت: تفاهمنامه همکاری با بنیاد علوی در راستای محرومیت زدایی از روستاها (آبرسانی و اجرای طرح هادی) با حدود ۱۱۹ میلیارد ریال اعتبار منعقد شده است.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛  مسلم مخفی روز یکشنبه در نشست با نماینده بنیاد علوی در شهرستان با بیان اینکه تفاهمنامه هایی که با بنیاد علوی در شهرستان همدان انجام شده به صورت مرحله ای ادامه دارد افزود: آبرسانی به ۱۰ روستا با ۲۹ میلیارد ریال و بهسازی و بازنگری طرح های هادی روستاها با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار از جمله مصوبات این تفاهمنامه بود.

وی خدمت رسانی به مناطق محروم و کم برخوردار را از اولویت‌های مهم دولت برشمرد که هم اکنون به صورت ویژه با مشارکت بنیاد علوی در حال رسیدگی است.

فرماندار همدان با قدردانی از اقدامات این بنیاد برای محرومیت زدایی در روستاها اظهار داشت: در این نشست مقرر شد ۲۲ کیلومتر راه روستایی خاکی در بخش شرا با مشارکت این بنیاد آسفالت شود.

مخفی با اشاره به اینکه بنیاد علوی پشتیبان منطقه محروم و کم‌برخوردار است ادامه داد: راه حاجی مقصود به قبچاق و ایده لو با اختصاص ۴۰ میلیارد ریال اعتبار از بنیاد علوی توسط راهداری آسفالت و روستاهای بخش مرکزی و شرا با این راه به آزاد راه متصل می شود.

وی با اشاره به اینکه رویکرد دولت مردمی سیزدهم توسعه و ترویج ورزش در روستاها است، از احداث زمین چمن در پنج روستای بخش شرا با مشارکت بنیاد علوی خبر داد.

فرماندار همدان اظهار داشت: در بحث اشتغال و مشاغل خانگی نیز سهم بنیاد علوی سال گذشته ۲۵۰ فقره بوده و امسال هم ۲۰۰ نفر تعهد اشتغال برای این نهاد پیش بینی شده است.

مخفی افزود: همچنین کمک به لایروبی قنات های کشاورزی نیز از جمله مواردی بود که در این تفاهمنامه مطرح شد.

در این نشست برخی از طرح های قابل اجرا در مناطق محروم روستایی با مشارکت بنیاد علوی مورد تصویب قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha