کد خبر 203538
۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶

«رادیو تبیین» راه‌اندازی شد

«رادیو تبیین» راه‌اندازی شد

«رادیو تبیین» امروز شنبه ۶ خرداد طی یک مراسم افتتاحیه راه‌اندازی شد و تا ۲ ماه آینده برنامه‌های آن روی آنتن خواهد رفت.

به گزارش گروه فرهنگی حیات، مراسم راه‌اندازی شبکه «رادیو تبیین» روز شنبه ۶ خرداد با حضور جمعی از مدیران صدا و سیما و مسئولان کشوری در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد. علی بخشی‌زاده معاون صدا، محسن برمهانی معاون سیمای سازمان صدا و سیما، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و محمدجواد لاریجانی مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی مهمانان و سخنرانان این مراسم بودند.

در ابتدا علی بخشی‌زاده معاون صدای سازمان صدا و سیما بیان کرد: رادیو امسال شعار خود را تقویت سرمایه اجتماعی قرار داده است. جهاد تبیین در برابر شبهه افکنی‌های دشمن و ایجاد سرمایه اجتماعی، در ادامه شعار امسال رادیو و هدف برنامه سازان و مدیران این رسانه اثرگذار است.

وی از ۶ محور به عنوان زیر مجموعه‌های سازنده سرمایه اجتماعی دستور کار معاونت صدا و شبکه‌های رادیویی خبر داد و گفت: رادیو با رویکرد جهاد تبیین در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، هنری و … سعی در افزایش مشارکت اجتماعی در راستای تقویت سرمایه اجتماعی دارد. باید به این ۶ محور در برنامه‌های مختلف بپردازیم و در راستای تقویت آن گام برداریم.

معاون صدا تصریح کرد: تمامی ۱۵ شبکه رادیویی برنامه‌هایی مدون برای برنامه‌سازی دارند.

بخشی‌زاده با اشاره به انتخابات پایان سال اظهار کرد: اگر آرایش درست رسانه‌ای نداشته باشیم، مثل دوره‌های گذشته فضا به سمتی می‌رود که معمولاً کیفرخواست علیه جمهوری اسلامی نوشته می‌شود. هر مسئولی سعی می‌کند برای دلربایی فهرستی از نارکارآمدی‌ها را ارائه کند. ما باید در این زمینه به درستی تبیین کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: جای «رادیو تبیین» خالی بود، این رادیوی فصلی به موضوعات مهم کشور می‌پردازد و سوژه‌هایش می‌تواند متنوع و متکثر باشد. ما روش حمله را در برابر دنیای استکبار باید انتخاب کنیم که خدا را شکر برنامه‌هایی در این زمینه در حال ساخته شدن است.

در ادامه حسن رحیم‌پور ازغدی درباره موضوعات مختلفی سخنرانی خود را ارائه کرد.

وی در بخشی از سخنانش بیان کرد: روز گذشته دیدم مرکز پژوهش‌های مجلس آماری منتشر کرده بود که در ۱۰ سال گذشته یعنی در دولت روحانی ۱۰ میلیون نفر دیگر زیر خط فقر رفته بودند حالا اینها را باید به پای انقلاب یا چه کسی نوشت؟

وی با اشاره به کار غرب روی مفاهیم و پدیده‌ها گفت: همین جا تدریس می‌کنند که اصلاً استعمار چیست؟ و می‌گویند استعمار واژه‌ای جعلی است. یا می‌گویند انقلاب تب هذیان‌گویی یک جامعه است. روی همه مفاهیم کار می‌شود. ۱۰۰ سال قبل همجنس‌بازان را می‌سوزاندند. زنان آن زمان حجابی داشتند که از حجاب الان جامعه ما اسلامی‌تر بود. آن جامعه به کجا می‌رسد بعد از ۹۰ سال که وزارت تنهایی را تأسیس می‌کند.

رحیم‌پور اضافه کرد: رسانه و سینما مفهوم سکس و پرنو را وارد کرد. سوپرمن هم حتی تغییر کرده است که در زمان ما نوعی مردانگی داشت و الان وارد فضاهای دیگری شده است.‌

وی درباره نحوه سخن گفتن نسبت به موضوعاتی مثل کشف حجاب، رابطه با آمریکا و … بیان کرد: شما درباره همه چیز می‌توانید حرف بزنید به شرطی که درست حرف بزنید. مدتی شهدای مدافع حرم را شطرنجی می‌کردند چون نمی‌دانستند چطور به آنها بپردازند و افتخار را به این ترتیب به ننگ تبدیل می‌کردند. چطور مارکسیست‌ها از چه‌گوارا یک قهرمان ساختند آن وقت چه‌گوارا به قوزک پای قاسم سلیمانی هم نمی‌رسید اما عده‌ای انسانی‌ترین حرکت را به گونه‌ای مشکوک می‌کنید که انگار حرکتی غلط است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود یادآور شد: نمی‌خواهم بگویم امام (ره) معصوم بوده است اما همه جا این انقلاب مظلوم بود. همه جا امام (ر) و انقلاب را ظالم نشان می‌دهد و کسی هم کاری نمی‌کند.

جواد لاریجانی در ادامه در سخنانی تصریح کرد: مسأله مهم ما انتخابات است که ناموس جمهوری اسلامی است. باید درست و با رقابت صحیح باشد. همه باید وارد شویم که انتخابات خوبی صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: وقتی رأی می‌دهیم فلسفه رأی این است که ولی امر را کمک کنیم تا بازوی درستی انتخاب شود. نه اینکه بازویی باشد که درباره سکولاریسم حرف بزند.

لاریجانی با اشاره به اینکه برخی درخواست رفراندوم در موضوعاتی نظیر حجاب را دارند گفت: گفته‌اند درباره حجاب رفراندوم کنیم. مگر در آمریکا اجازه می‌دهند که برای اساس و پایه‌های حکومت رفراندوم کنند؟ اتفاقاً بحث ما در حجاب سر حدود برهنگی است که قوی‌ترین آن در آمریکاست. قوانین حدود برهنگی بسیار جدی است و همان پلیسی که دزد را می‌گیرد بر سر این موضوع هم جدی است و قانون شکن را می‌گیرد.

در بخش دیگر خزعلی معاون رئیس جمهور در سخنانی با تاکید بر استفاده درست از رسانه تصریح کرد: غرب با زبان زیبا، دموکراسی و آزادی می‌خواهد همه چیز ما را از بین ببرد. آنقدر قشنگ حرف می‌زند و از فنون رسانه‌ای به خوبی بهره می‌گیرد تا نوجوان و جوان ما را بی‌هویت کند.

وی اضافه کرد: در این شرایط ما مسیولیت مضاعفی داریم و به ویژه زنان در جهاد تبیین مسئولیت دارند. اگر در جنگ سخت خانم‌ها در پشت جبهه بودند در جنگ نرم خانم‌ها در صف اول هستند تا برای حفظ مزیت‌ها، شناساندن انقلاب، بیان چالش‌ها و فرصت‌ها و حفظ خانواده تلاش کنند.

خزعلی با بیان اینکه غرب به دنبال این است که مسأله جنسیت و خانواده را دگرگون کند، گفت: تبیین نباید به یک کانال و شبکه محدود شود و همه شبکه‌ها باید تبیین‌گری را وظیفه خود بدانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha