کد خبر 203517
۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹

سه نویسنده استان سمنان در سومین جایزه ملی داستان حماسی برگزیده شدند

سه نویسنده استان سمنان در سومین جایزه ملی داستان حماسی برگزیده شدند

سه نویسنده از استان سمنان در بخش‌های داستان کوتاه و رمان سومین جایزه ملی داستان حماسی در استان خراسان رضوی صاحب رتبه شدند.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛  در بخش داستان کوتاه «محبوبه حاجیان نژاد» با داستان «سایه سرخ ها» و در بخش رمان «مهدی زارع» با رمان «پارابان» و «حسینعلی جعفری» با رمان «درخت سنگستان» از استان سمنان جزو برگزیدگان بودند.

در بخش داستان کوتاه پنج برگزیده بر اساس نظر هیات داوران سومین جایزه ملی داستان حماسی و بدون رتبه‌بندی تقدیر شدند که «محبوبه حاجیان نژاد» نفر پنجم بود و در بخش رمان نیز «مهدی زارع» به عنوان نفر سوم در بین برگزیدگان انتخاب شد و «حسینعلی جعفری» نیز در بخش نفرات شایسته تقدیر جایزه دریافت کرد.

به هر یک از برگزیدگان بخش داستان کوتاه مبلغ ۱۰ میلیون تومان، به افراد شایسته تقدیر در بخش رمان ۱۵ میلیون تومان و به نفرات اول تا سوم جایزه داستان حماسی به ترتیب ۱۰۰، ۵۰ و ۳۰ میلیون تومان تقدیم شد.

جایزه ملی داستان حماسی از سال ۹۷ در حوزه هنری خراسان رضوی برگزار می شود و به نوعی احیای جریان هنر حماسی در امتداد هنر انقلاب اسلامی است.

محبوبه حاجیان‌نژاد متولد سال ۱۳۶۳ در دامغان، تاکنون موفق به کسب بیش از ۱۰ رتبه اول، دوم، سوم یا برگزیده در زمینه داستان در جشنواره‌های مختلف در استان و کشور شده و رمان «یاماها» با تاثیر از زندگی یکی از شهدای دوران دفاع مقدس، از برجسته‌ترین نوشته‌های اوست.

مهدی زارع متولد ۱۳۶۰ مسوول دفتر آفرینش های ادبی حوزه هنری استان سمنان نیز کتاب‌های «ریگ جن»، «اتوبوس پاکستانی»، «تحریر دیوانگی» و «شاهین زبیدات» را در کارنامه دارد.

حسینعلی جعفری متولد ۱۳۴۷ کتاب‌های «افرا»، «من سرباز هخامنشی بودم»، «ساعت‌ها همه خوابند» و «دقیقا نیمه‌شب» را نوشته است و رمان «صور» از آثار او در پانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد در بخش رمان و داستان بلند شایسته تقدیر شناخته شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha