کد خبر 203499
۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع)سپاه:

رفع مشکلات اقتصادی را باید در الگوی فتح خرمشهر جستجو کرد

رفع مشکلات اقتصادی را باید در الگوی فتح خرمشهر جستجو کرد

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رمز و راز رفع مشکلات عدیده اقتصادی کنونی را باید در شرایط کشور در زمان فتح خرمشهر جستجو کرد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ سردار محمدتقی اوصانلو روز شنبه در مراسم گرامیداشت ۱۹۰ شهید آذربایجان شرقی در عملیات آزادسازی خرمشهر، با بیان اینکه رزمندگان و ملت غیور ایران با غیرت و پرچم لا اله الا الله توانستند خرمشهر را از چنگال دشمن بعثی بیرون بکشند، افزود: بر همین اساس اگر می خواهیم مشکلات اقتصادی، سیاسی و سایر حوادث در کشور تمام شود باید همچنان خرمشهرها را دنبال کرده و با غیرت دینی به دشمن حمله کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت مطالعه تاریخ ایران و به خصوص دوران هشت سال دفاع مقدس توسط جوانان و نسل جدید، یادآور شد: آمریکا با انواع دسیسه ها می خواهد غیرت ما را بگیرد، چون اهمیت این موضوع را درک کرده است، بنابراین تمام مردم به ویژه دانشگاهیان ملزم به آگاهی از تاریخ جمهوری اسلامی ایران هستند، در غیر این صورت تحصیلات ارزشی ندارد.

اوصانلو اهمیت عملیات بیت المقدس را مورد اضاره قرار داد و اظهار کرد: در آن برهه زمانی دنیا فکر نمی‌کرد جمهوری اسلامی بتواند خرمشهر را آزاد کند و بدون تعارف این فتح حماسه بسیار ارزشمندی است که اتفاق افتاد و این واقعه در اصل یک حادثه تاریخی نبود بلکه یک معجزه الهی بود.

وی امنیت موجود در ایران را ناشی از صدقه سری شهدا دانست و ادامه داد: زندگی راخت و با امن امروز خود را مدیون شهیدانی همچون باقری، باکری، مدنی، قاضی، تجلایی، یاغچیان هستیم.

اوصانلو اضافه کرد: هشت ماه قبل از شروع جنگ، صدام در جمع فرماندهان گفته بود من اشتباه کردم قرارداد الجزایر را امضا کردم و باید این را جبران کنم و آن قرارداد را پاره می کند و حدود ۱۰ ماه قبل از شروع جنگ تحمیلی نیز امام(ره) بسیج را تشکیل داد و در روز مبادا همین بسیج جلوی دشمن ایستاد و صدام فهمید که مردم ایران میدان را خالی نمی کنند.

وی با بیان اینکه دشمن تا ۱۵ کیلومتری اهواز پیش آمده و در آنجا مستقر بود، فکر می کرد برای کل سقوط خرمشهر سه روز کافی است و فقط یک‌ گردان برای تصرف خرمشهر در منطقه حضور داشت، گفت: اما برخلاف تصورشان مردم مقاومت جانانه ای از خود نشان دادند و مدت ۳۴ روز مردم مقابل دشمن ایستادند و دفاع کردند و صدام برای تصرف خرمشهر، این یک گردان را به یک‌تیپ و بیشتر تبدیل کرد.وی با بیان اینکه دشمن تا ۱۵ کیلومتری اهواز پیش آمده و در آنجا مستقر بود، فکر می کرد برای کل سقوط خرمشهر سه روز کافی است و فقط یک‌ گردان برای تصرف خرمشهر در منطقه حضور داشت، گفت: اما برخلاف تصورشان مردم مقاومت جانانه ای از خود نشان دادند و مدت ۳۴ روز مردم مقابل دشمن ایستادند و دفاع کردند و صدام برای تصرف خرمشهر، این یک گردان را به یک‌تیپ و بیشتر تبدیل کرد.

اوصانلو محدوده عملیات بیت المقدس را بین شهرهای خرمشهر، اهواز و بصره به صورت مثلثی اعلام و اظهار کرد: داخل این مثلث پنج هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع وسعت داشت که مساحت کل شهرهای اصلی رژیم صهیونیستی امروز حدود ۶ هزار کیلومترمربع است و در حقیقت رزمایش و آزادسازی عملیات بیت المقدس به اندازه خود اسرائیل بود.

وی اتحاد دشمنان علیه انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و افزود: در آن دوران آمریکا و شوروی با هم درگیر بودند، اما در یک هدف مشترک بودند که آن هم سقوط جمهوری اسلامی بود و در کمک به صدام هم مشترک بودند به حدی که بیش از پنج هزار دستگاه تانکی که عراقی ها استفاده می کردند ساخت شوروی بود و تمام دنیا در یک جبهه بود و جمهوری اسلامی هم تنها در یک‌ جبهه قرار داشت.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با تصریح اینکه خرمشهر به راحتی از دست ما نرفت و به راحتی هم به ما بازنگشت، یادآور شد: بعد از فرمان امام (ره) برای آزادی آبادان و بستان، عملیات فتح المبین برای آزادسازی ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از شهرهای خوزستان طراحی شد که هوشمندانه ترین عملیات بود به گونه ای که این عملیات در تمام دانشگاه های نظامی دنیا امروز تدریس می کنند.

اوصانلو ادامه داد: از ۱۰ فرودین ۱۳۶۱ که پایان عملیات فتح المبین بود تا ۱۰ اردیبهشت ماه برای طراحی و تامین مهمات عملیات بیت المقدس فرصت بود که با رمز یا علی ابن ابیطالب شروع شد و منجر به آزادسازی خرمشهر شد و در مرحله دوم عملیات نیز گروه های مختلف به سمت بصره رفتند تا دژ مرزی جمهوری اسلامی آزاد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha