کد خبر 203466
۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴

همسر شهید بلباسی در گفتگو با «حیات»:

همسرم تاکید زیادی برای افزایش نسل شیعه داشت/ از خیلی ها برای داشتن فرزندانمان زخم زبان شنیدیم

همسرم تاکید زیادی برای افزایش نسل شیعه داشت/ از خیلی ها برای داشتن فرزندانمان زخم زبان شنیدیم

همسر شهید محمد بلباسی گفت: شهید بلباسی همیشه تاکید داشت و می‌گفت که باید نسل شیعه زیاد شود؛ این درست نیست که بقیه اقلیت‌ها چندین فرزند به دنیا بیاورند ولی ببینیم که روز به روز نسل شیعه کمتر می‌شود؛ این موضوع را از همان موقع با هم طی کرده بودیم.

محبوبه بلباسی همسر شهید محمد بلباسی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ درباره ویژگی های اخلاقی شهیدمحمد بلباسی گفت: هر کسی که محمد را می‌شناخت به این نکته اذعان دارد که او خیلی صبور و آرام بود، معمولاً نسبت‌ به دیگران حتی نسبت به اشتباهاتشان بزرگوارانه رفتار می‌کرد.

وی افزود: یک ویژگی مهم دیگرهمسرم این بود که به‌شدت در کارها خدا را در نظر می‌گرفت و این باعث حذف خیلی از چالش‌ها در زندگی‌اش می‌شد که هوای نفسش را کنترل کند و خوب بماند.

از آشنایی تا ازدواجمان فقط یک هفته طول کشید

محبوبه بلباسی درباره نحوه آشنایی و ازدواجش با شهید بلباسی گفت: ازدواجمان یک ازدواج سنتی بود؛ از خواستگاری تا عقدمان کم‌تر از یک هفته طول کشید، شهید بلباسی از اقوام دورم بود، آن زمان پانزده سال سن داشتم با آقامحمد صحبت کردم و به توافق رسیدیم چند روز بعد نیز عقد کردیم.

همسرم تاکید زیادی برای افزایش نسل شیعه داشت/ از خیلی ها برای داشتن فرزندانمان زخم زبان شنیدیم

برای اعزام همسرم به سوریه از قبل آمادگی داشتم

همسر شهید بلباسی گفت: بارها پیش‌آمده بود که با همدیگر درباره سوریه صحبت کردیم؛ البته آن موقع به دلیل درگیری با پژاک اعزام به غرب زیاد بود و فکر می‌کردم همسرم به آنجا برود و به رفتنش در سوریه زیاد فکر نمی‌کردم. تا اینکه خیلی اتفاقی درحالی‌ که دو سه روز از برگشتش از سفر راهیان نور گذشته بود، همکارهمسرم با او تماس گرفت و خطاب به محمد گفت: تو که آن‌قدرعلاقه داشتی که به سوریه بروی امشب ما نیرو اعزام می‌کنیم و اگر دوست داشتی تشریف بیاور؛ همان شب با هم‌صحبت کردیم و چون از قبل آمادگی داشتم و می‌دانستم محمد برای رفتن به سوریه از خیلی وقت مشتاق بود، پذیرفتم. آقا محمد ساعت دو بامداد حرکت کرد و به سوریه اعزام شد.

همسرم تاکید زیادی برای افزایش نسل شیعه داشت/ از خیلی ها برای داشتن فرزندانمان زخم زبان شنیدیم

شهید بلباسی تاکید زیادی برای افزایش نسل شیعه داشت

محبوبه بلباسی با اشاره به فرزندانش و نظرشهید بلباسی درباره فرزندآوری گفت: چهار فرزند دارم، زینب کوچک‌ترین فرزندم اکنون هفت سال دارد؛ فاطمه، حسن و مهدی نیز دیگر فرزندانم هستند، سال ها پیش اوایل ازدواجمان به شدت مسئله فرزند کمتر، زندگی بهتر رواج پیدا کرده بود؛ همان موقع بیشتر افراد یک یا در نهایت دو فرزند داشتند و تعداد کمی بودند سه فرزند یا بیشتر داشته باشند، آقا محمد همان موقع می‌گفت که این روش و رویه که فرزندآوری کم باشد روش درستی نیست و تاکید داشت که باید نسل شیعه زیاد شود؛ می گفت: این درست نیست که بقیه اقلیت‌ها چندین فرزند به دنیا بیاورند ولی ببینیم که نسل شیعه روزبه روز کمتر می شود؛ این موضوع را از همان موقع با هم طی کرده بودیم.

همسرم تاکید زیادی برای افزایش نسل شیعه داشت/ از خیلی ها برای داشتن فرزندانمان زخم زبان شنیدیم

همسر شهید بلباسی افزود: سه فرزندم پشت‌سرهم و با فاصله سنی کم به‌ دنیا آمده بودند؛ آن زمان برای همه جای سوال بود و خیلی جاها برای همین مسئله طرد شدیم، حرف و زخم زبان شنیدیم و حتی برخی ما را تمسخر هم کردند. ولی ما مدل زندگی خودمان را داشتیم و نگاه دیگران برایمان مهم نبود.

حضور فرزند برکت می‌آورد

محبوبه بلباسی گفت: اعتقادم این است که حضور فرزند برکت می‌آورد، البته نمی‌گویم سخت نیست ولی شدنی‌ست و با قناعت این امر امکان پذیر است. در بحث فرزندآوری خیلی مهم است که هر کس شرایط روحی و خانوادگی خود را بسنجد و با توجه به شرایطش اگر مناسب بود هر تعدادی که می‌تواند فرزنددار شوند؛ خیلی خوب است که مردم برای فرزندآوری و ازدیاد نسل شیعه اقدام کنند.

همسرم تاکید زیادی برای افزایش نسل شیعه داشت/ از خیلی ها برای داشتن فرزندانمان زخم زبان شنیدیم

همسر شهید بلباسی افزود: درمورد فرزندآوری که اکنون دغدغه این روزهای جامعه به‌خصوص بچه‌های مذهبی شده‌است؛ توصیه ام  این است که هرکس شرایط خودش را ببیند، اکنون بحث سالخوردگی جمعیت و خیلی موارد دیگر مطرح است چون می‌بینم خیلی از خانواده‌هایی که کاملاً شرایط مالی و روحی مناسبی را دارند برای فرزندآوری اقدام نمی‌کنند.

وی ادامه داد: دیدگاه من این است که  هر کسی شرایط خودش را دارد و اگر کسی شرایط جسمی درستی نداشته باشد یعنی در بارداری‌ها، زایمان و بعد از آن شرایط روحی و کشش و توانایی را ندارد؛ لزوماً قرار نیست که یک عذاب وجدانی برای او به وجود بیاید و اذیت شود؛ مهم‌ترین مسئله آمادگی روحی افراد است.

همسر شهید بلباسی با تاکید بر توجه ارگان ها به بحث فرزند آوری گفت: نیاز است ارگان‌های مختلف در بحث فرزندآوری به شرایط مالی و اقتصادی مردم اولویت دهند و برای آن ارزش بگذارند تا مردم بتوانند در شرایط آرامی به این مقوله بپردازند؛ مهم‌ترین مسئله در فرزندآوری مسئله‌ی اقتصادی است.

محبوبه بلباسی با اشاره به تربیت کودکان با توجه به سیره شهدا گفت: تربیت کودکان با توجه به سیره شهدا در قدم اول به خانواده بستگی دارد و در موارد دیگر جامعه و مدارس تاثیر زیادی می‌گذارند که البته رسانه نیز به تنهایی می تواند نقش و تاثیرات مثبت زیادی را در این زمینه ایفا کند.

گفتنی است؛ شهید محمد بلباسی از شهدای لشکر عملیاتی ۲۵ کربلای مازندران و یکی از ۱۳ نفری بود که در روز ۱۷ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ در نبرد خان طومان به دست تکفیری ها به شهادت رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    0 0
    خدا رحمت کند شهید بزرگوار را ویرایش ما هم دعای زیاد بفرمایند