کد خبر 203464
۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶

تاکید وزیر دادگستری بر توسعه مناسبات قضایی بین ایران و سوریه

تاکید وزیر دادگستری بر توسعه مناسبات قضایی بین ایران و سوریه

وزیر دادگستری پیش از ظهر امروز شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ میزبان «شفیق دیوب» سفیر جمهوری سوریه در تهران بود.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ به نقل از روابط عمومی وزارت دادگستری، امین حسین رحیمی در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه و مستحکم دو کشور و ملت ایران و سوریه، همکاری ایران و سوریه در مبارزه علیه داعش و تروریسم را نقطه عطفی در روابط دو کشور بر شمرد.

وزیر دادگستری گفت: زمانی که سوریه درگیر جنگ با گروه‌های تروریستی بود، جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه‌ها به کمک ملت و دولت سوریه آمد و امروز نیز در دوران سازندگی این کشور آماده ارائه تجربیات و خدمات خود در این زمینه است.

رحیمی با اشاره به سفر رییس جمهور کشورمان به سوریه گفت: این سفر در موقعیت زمانی بسیار مهمی انجام شد و تدوین برنامه جامع راهبردی دو کشور و امضای ۱۴ سند همکاری در این سفر در توسعه مناسبات و ارتقای همکاری‌های دوجانبه بسیار اثرگذار است.

وزیر دادگستری سطح مناسبات حقوقی و قضایی دو کشور را ناکافی برشمرد و اظهار امیدواری کرد این مناسبات با اجرایی شدن توافقات قبلی توسعه یابد.

شفیق دیوب سفیر سوریه در تهران نیز ضمن سخنانی گفت: روابط دو کشور و ملت ایران و سوریه با خون شهدایی چون حاج قاسم سلیمانی مستحکم شده و از هر تلاشی برای تقویت این مناسبات و توسعه همکاری‌ها استقبال می‌کنیم.‌

سفیر سوریه در تهران، سفر اخیر رییس جمهور کشورمان به سوریه را بسیار مهم و راهبردی برشمرد و گفت: همه تلاش خود را به کار می‌گیریم تا مناسبات دو کشور بخصوص در حوزه حقوقی قضایی، اقتصادی و بخصوص سازندگی سوریه تقویت و مشارکت بخش خصوصی در این زمینه تسهیل و اجرایی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha