کد خبر 203463
۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴

سرپرست معاونت هماهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری

کارگروه ویژه احیای واحدهای تولیدی راکد در چهارمحال و بختیاری فعال شود

کارگروه ویژه احیای واحدهای تولیدی راکد در چهارمحال و بختیاری فعال شود

سرپرست معاونت هماهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت:برای احیای واحدهای تولیدی راکد می‌طلبد تا دستگاه‌هایی از جمله جهادکشاورزی، صمت، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شرکت شهرک‌های صنعتی کارگروه ویژه تشکیل دهند و آیین‌نامه کارشناسی این طرح را تبیین کنند.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ محمد کاظم منزوی روز شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این استان افزود: تسهیلات تبصره ۱۶ ظرفیت خوبی برای احیای واحدهای صنعتی و تولیدی راکد در استان و از سوی دیگر راه‌اندازی طرح‌های اشتغالزایی و کارآفرینی است از همین رو تمام تلاش خود را به کار گرفته تا از این ظرفیت بهره‌گیری کرده و نیازهای استان را از این طریق پاسخ دهیم.

وی ادامه داد: برای جذب به موقع و اجرای طرح‌های اشتغالزایی و کارآفرینی در استان لازم است تا بانک‌های عامل همکاری بیشتری داشته باشند و هماهنگی بین آنها و دستگاه‌های اجرایی تقویت شود.

سرپرست معاونت هماهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برخی طرح‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی به بانک‌های عامل معرفی شده که این بانک‌ها با استناد به اینکه کد پرداخت از سوی تهران بسته شده است از پرداخت تسهیلات به متقاضیان امتناع می‌کنند در صورتی که باید برای باز شدن کد با تهران رایزنی کنند، از همین رو این رفتار شعب به عنوان کم کاری تلقی می‌شود.

منزوی خاطرنشان کرد: معیار ارزیابی عملکرد بانک‌ها، تجهیز منابع برای پرداخت تسهیلات است در حالیکه برخی بانک‌ها در این رابطه عملکرد مطلوبی ندارند.

وی با تاکید بر اینکه برای پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ محدودیت و مشکلی وجود ندارد، اظهار داشت: با این وجود تاکید می‌شود هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل بیشتر شود تا جذب این اعتبارات سرعت گیرد.

در این نشست مدیران هریک از دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل به تشریح عملکرد دستگاه خود در خصوص نحوه جذب تسهیلات تبصره ۱۶ پرداختند.

هدف بند د تبصره ۱۶ قانون بودجه کشور که در جهت پرداخت تسهیلات خوداشتغالی و ایجاد مشاغل خانگی و پایدار است، فقرزدایی و توانمندسازی عنوان شده است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۱ شهرستان با یک میلیون نفر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha