کد خبر 203455
۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶

گزارش واشنگتن پست درباره اعدام‌ فراقانونی فلسطینی‌ها توسط نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی

گزارش واشنگتن پست درباره اعدام‌ فراقانونی فلسطینی‌ها توسط نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی

روزنامه واشنگتن‌پست گزارشی را درباره قتل شهروندان فلسطینی به ویژه کودکان توسط نیروهای ویژه اسرائیلی منتشر کرد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ روزنامه واشنگتن پست نوشت: یورش‌های اسرائیل یک مسئله عادی در کرانه باختری است اما معمولا شب اتفاق می‌افتد و با بازداشت فلسطینی‌ها پایان می‌یابد اما سال کنونی میلادی در سایه تندروترین دولت در تاریخ اسرائیل تعداد زیادی از یورش‌ها در روز و در مناطق پرجمعیت مثل جنین رخ داد.

در این گزارش ۱۵ ویدیو از یورش خونین رژیم صهیونیستی به شهر جنین در ۱۶ مارس که به شهادت چهار فلسطینی به نام‌های نضال خازم، یوسف شریم، عمر عوادین و لؤی الصغیر منجر شد، بررسی شده است. در این تحقیقات ویدیوهایی از دوربین‌های مداربسته از فروشگاه‌های تجاری مجاور مکان یورش نیروهای ویژه اسرائیلی و شهادت ۱۳ تن مورد بررسی قرار گرفت.

این روزنامه به نقل از تعدادی از کارشناسان اعلام کرد: یورش اسرائیل به شهر جنین در روز ۱۶ مارس نقض ممنوعیت قتل فراقانونی است. این نقض از این نظر شدت می‌گیرد که اسرائیل مدعی شده آن‌ها افراد مسلح بودند اما تهدیدی برای نیروهای ویژه اسرائیلی در لحظه ترور نبودند و تعداد زیادی از غیرنظامیان در مکان حمله حضور داشتند.

فیلیپ الستون، گزارشگر سابق سازمان ملل در اعدام خارج از دستگاه قضایی بعد از بازنگری در اسناد و مدارک این روزنامه گفت: خیلی با اطمینان می‌توان گفت که این عملیات یک عملیات اعدام خارج از چارچوب قضایی بود. شکست در بازداشت دو جوان با شلیک تعداد زیادی گلوله حتی بعد از ترور این دو فرد وخیم شد.

مایکل لینک، گزارشگر ویژه سابق حقوق بشر در اراضی فلسطینی وابسته به سازمان ملل گفت: این عملیات قتل تا حد زیادی براساس معیارهای بین‌المللی، غیرقانونی است و آنچه بر غیرقانونی بودن آن می‌افزاید انتخاب اجرای عملیات ترور در بازاری شلوغی به صورت کاملا واضح بوده است. هر کدام از این دو جوانی که در حمله هدف قرار گرفتند تهدیدی نبودند و نیروهای اسرائیلی می‌توانستند آن‌ها را بازداشت کنند.

مایکل اسفارد، وکیل حقوق بشر پیشتر درباره مشروعیت ترورهای رژیم صهیونیستی به دادگاه عالی این رژیم شکایت کرده بود. وی یورش به جنین را نمونه عالی از چگونگی عملیات‌های اسرائیل دانست که شامل قدرت کشنده است.

رونی بیلی، وکیل جمعیت حقوق شهروندان در اراضی اشغالی گفت: اصل اساسی این است که باید تنها در مواقع خطر تیراندازی کرد.

این روزنامه نوشت: برخی اسناد محرمانه آمریکا که اخیرا منتشر شده از نگرانی روزافزون آمریکا درباره یورش‌های اسرائیل به کرانه باختری از جمله یورش به شهر نابلس در تاریخ ۲۲ فوریه خبر می‌دهد که نیروهای اسرائیلی به گروهی از غیرنظامیان تیراندازی می‌کنند. این اقدام تلاش‌های بین‌المللی برای آرام کردن اوضاع در این منطقه را ناکام می‌گذارد. یکی از ارزیابی‌های محرمانه یورش اسرائیلی‌ها به شهر جنین در هفتم مارس نشان می‌دهد که چنین یورشی فلسطینی‌ها را وادار به انتقام می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha