کد خبر 203446
۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱

هنرمندان حوزه مقاومت نیازمند صدایی جهانی مانند «جشنواره ایثار»

هنرمندان حوزه مقاومت نیازمند صدایی جهانی مانند «جشنواره ایثار»

تهیه کننده مستند بلند «سرباز شماره صفر» گفت:  از آنجایی که جنگ ما جنگی جهانی است، باید آثار تولیدی در حوزه ایثار و مقاومت در میان هنرمندان ما صدایی جهانی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ در آیین اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و فیلمنامه ایثار که شامگاه سوم خردادماه در سالن همایش‌های آستان قدس  رضوی برگزار شد، این جشنواره با اعلام اسامی برگزیدگان نهایی به کار خود پایان داد.

 محمد سلیمی  راد که با مستند بلند «سرباز شماره صفر» عنوان بهترین تهیه کنندگی بخش ملی مستند را به دست آورد، درباره سیر روایی این مستند گفت: سرباز شماره صفر درباره یک مجروح جنگی به نام آقا جهانگیر است که به خاطر مشکلات معیشتی خانواده و بیماری همسرش به دنبال گرفتن کارتزی اش می رود تا حداقل یک دفترچه بیمه خدمات درمانی از این راه به دست بیاورد.

وی ادامه داد: آقا جهانگیر این مسیر را طی می کند تا به این دفترچه برسد؛ اما در ادامه متوجه می شویم، بیمارستانی که این جانباز در زمان جنگ در آن بستری بود مورد حمله دشمن قرار می گیرد و تمام اسناد پزشکی او از بین می رود و این جانباز نمی تواند اثبات کند که در جنگ حضور داشته است.

سلیمی راد با بیان اینکه «سرباز شماره صفر» اثر یازدهم من است، گفت: در حوزه فیلم و کوتاه و مستند کار کرده ام و خوشحالم که توانستم در این جشنواره حائز رتبه شوم.

این برگزیده درباره اینکه جای خالی جشنواره هایی مانند جشنواره ملی و بین المللی ایثار چقدر در کشور خالی است و میزان تاثیر آن بر اتحاد کشورهای محور مقاومت چقدر است، گفت:  از آنجایی که جنگ ما جنگی جهانی است، باید آثار تولیدی در حوزه ایثار و مقاومت در میان هنرمندان ما صدایی جهانی

داشته باشد در حقیقت هنرمندان باید آثاری تولید کنند که در کشورهای دیگر دنیا قابلیت نمایش داشته باشد و این شرایطی نیاز دارد که مسئولان باید این مسئله را مدنظر داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha