کد خبر 203440
۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰

۲ مفقودی کوه بلقیس تکاب با تلاش امدادگران هلال احمر نجات یافتند

۲ مفقودی کوه بلقیس تکاب با تلاش امدادگران هلال احمر نجات یافتند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: ۲ نفر مفقودی ارتفاعات کوه بلقیس تکاب با تلاش امدادگران هلال احمر نجات یافتند.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ حمید محبوبی اظهار کرد: این ۲ نفر به رغم توجه به هشدارها به عدم صعود به ارتفاعات در این فصل، شامگاه گذشته (جمعه) با رفتن به ارتفاعات کوه بلقیس تکاب در مسیر بازگشت، راه خود را گم کرده بودند.

وی ادامه داد: برای نجات این ۲ نفر، یک تیم امداد و نجات به محل اعزام شد و امدادگران پس از طی ۲۰ کیلومتر، سرانجام موفق به یافتن و انتقال آنها به مسیر اصلی شدند.

مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: تیم اعزامی امداد و نجات یکی از آن ۲ نفر مفقودی را که دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه مچ دست شده بود، بعد از اقدامات اولیه لازم، به بیمارستان مهر امام علی(ع) شهرستان تکاب انتقال داد.

محبوبی ضمن قدردانی از تلاش امدادگران هلال احمر تکاب، از کوهنوردان و گردشگران خواست در زمان بارش باران و نامساعد بودن وضعیت جوی از صعود به ارتفاعات خودداری کنند و هنگام رفتن به کوهستان تجهیزات و وسایل ایمنی لازم را به همراه داشته باشند.

کوه بلقیس با سه هزار و ۳۵۰ متر ارتفاع در ۵۰ کیلومتری تکاب در محدوده بخش تخت سلیمان واقع شده و از قله‌های مرتفع منطقه به شمار می‌رود.

تکاب از شهرهای سردسیر و کوهستانی کشور است که در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha