کد خبر 203432
۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷

ظرفیت میراثی و گردشگری روستاها باید بیشتر مورد توجه باشد

ظرفیت میراثی و گردشگری روستاها باید بیشتر مورد توجه باشد

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در بازدید از دو روستای هدف گردشگری شهرستان بیضا در استان فارس بر لزوم شناسایی استعدادهای گردشگری در مناطق روستایی تاکید کرد و گفت: ظرفیت های میراثی و گردشگری روستاها باید بیشتر مورد توجه باشد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ سید عزت‌الله ضرغامی در سفر به روستای باستانی ملیان و حسین‌آباد سراب در شهرستان بیضا به برخی از مسائل و مشکلات مردم در ارتباط با موضوعات گردشگری رسیدگی کرد و گفت: ملیان از نظر میراث‌فرهنگی و بافت گردشگری دارای موقعیت‌های خوبی است.

وزیر میراث فرهنگی ادامه داد: محدودیت‌های موجود در بافت تاریخی، اجازه برخی ساخت و سازها را نمی‌دهد و من از نزدیک درد دل مردم روستای ملیان را شنیدم و دستور دادم اگر شکایتی در مورد ساخت و سازهای غیر قانونی دراین روستا از سوی سازمان بوده این شکایات را پس بگیرند و اولین کار ما پس گرفتن شکایاتی بود که در سال های قبل در خصوص مسائل این مردم صورت گرفته بود.

وی ادامه داد: برای حداقل خدماتی مانند لوله‌کشی و آسفالت در بیضا هم اقدامات لازم را پیگیری می کنیم که انجام شود.

ضرغامی در این سفر از روستای حسین آباد سراب هم بازدید کرد و گفت: روستای گردشگری حسین‌آباد سراب در بیضا از نظر طبیعت بی‌نظیر است و استقبال مردم و امکانات موجود در این روستای گردشگری هم موقعیت خوبی دارد اما راه دسترسی و وجود زیرساخت‌ها به این روستا باید سرمایه‌گذاری های بیشتری انجام شود.

هرابال مرکز شهرستان بیضا از توابع استان فارس است. این شهر در حدود ۳۰ کیلومتری شمال غربی کلانشهر شیراز می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha