کد خبر 203406
۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶

چین: رزمایش‌های آمریکا و کره جنوبی صلح منطقه را تضعیف می‌کند

چین: رزمایش‌های آمریکا و کره جنوبی صلح منطقه را تضعیف می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: رزمایش‌های آمریکا و کره جنوبی در نزدیکی مرز کره شمالی، رقابت تسلیحاتی را تشدید و رژیم منع اشاعه هسته‌ای را تضعیف می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "این اقدامات به طور کامل کاهش تنش در شبه جزیره کره را نادیده می‌گیرد، مسابقه تسلیحاتی را تشدید، رژیم عدم اشاعه هسته‌ای و صلح و ثبات منطقه را تضعیف می‌کند."

وی تاکید کرد که چین توجه زیادی به توسعه رویدادها در شبه جزیره کره دارد و نگرانی خود را از اقدامات طرف‌هایی که برای تشکیل یک "حلقه نظامی کوچک" به منظور انجام مانورها و تمرین‌های نظامی تلاش می‌کنند ابراز می‌دارد.

کره جنوبی و ایالات متحده علیرغم هشدارهای پیونگ‌یانگ مبنی بر اینکه «تمرینات تهاجمی خصمانه‌» در کنار مرزهایش را تحمل نخواهد کرد، از روز پنج‌شنبه یک رزمایش بزرگ با آتش واقعی را آغاز کردند.

این رزمایش که اولین مرحله از پنج دور تمرینات مشترک نظامی است و تا نیمه ماه ژوئن ادامه دارد، به مناسبت ۷۰ سالگی اتحاد نظامی سئول و واشنگتن برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود که کره شمالی نیز به سنت گذشته، با آزمایش‌های موشکی و تسلیحاتی به آن واکنش نشان دهد.

کره شمالی از آغاز سال ۲۰۲۲ میلادی بیش از ۱۰۰ موشک را آزمایش کرده است و به گفته ناظران سعی دارد در کنار توسعه برنامۀ تسلیحاتی خود، از این ابزار در دیپلماسی و مذاکرات احتمالی در آینده بهره ببرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha