کد خبر 203391
۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷

غریب‌آبادی: بازداشت «اسدی» خلاف اصول و قوانین بین‌المللی بود

غریب‌آبادی: بازداشت «اسدی» خلاف اصول و قوانین بین‌المللی بود

دبیر ستاد حقوق بشر ایران گفت: حکم بازداشت آقای اسدی توسط بلژیک و دستگیری ایشان در آلمان و لغو مصونیت دیپلماتیک ایشان توسط دولت اتریش، خلاف اصول و قوانین بین المللی بود.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ کاظم غریب آبادی که برای استقبال از اسدالله اسدی در فرودگاه حضور داشت، اظهار کرد: بعد از تلاش بسیار گسترده دستگاه های ذی ربط وزارت خارجه، قوه قضاییه و سایر دستگاه ها شاهد حضور و آزادی آقای اسدی هستیم و به خانواده ایشان و مردم عزیز ایران تبریک می گویم.

وی ادامه داد: خانواده و خودشان در این سال‌ها بسیار اذیت شدند. حقوق ایشان مطابق با حقوق بین الملل بسیار نقض شده است. ایشان دیپلمات ایران در سفارت مان در اتریش بودند و طبق حقوق بین الملل و کنواسیون ۱۹۶۱ نمی توان دیپلمات ها را بازداشت کنیم، حتی اگر در کشور ثالث باشند یا در حال بازگشت به محل ماموریت شان یا به کشور خودشان؛ و ایشان دقیقا همین وضعیت را داشت.

وی گفت: حکم بازداشت ایشان توسط بلژیک و دستگیری ایشان در آلمان و لغو مصونیت دیپلماتیک ایشان توسط دولت اتریش خلاف اصول و قوانین بین المللی است.

غریب آبادی اظهار کرد: ایشان پنج سال بسیار سختی و رنج کشید و همچنین خانواده ایشان؛ اما الان خوشحالیم که بعد از این مدت شاهد آزادی ایشان هستیم و امیدواریم زندانیان ایرانی دیگر هم با تلاش دستگاه های ذی ربط آزاد شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha