کد خبر 203367
۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰

خطیب نماز جمعه تهران:

آنچه که انسان را تهدید می‌کند هوای نفس است

آنچه که انسان را تهدید می‌کند هوای نفس است

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: آنچه که انسان را تهدید می‌کند هوای نفس است و نباید عقل را به هوای نفس سپرد و اعمال صالح را باید تبیین کرد.

به گزارش گروه سیاسی حیات، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در دانشگاه تهران اقامه شد با اشاره به فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر به عنوان فرماندار مصر، گفت: حضرت علی (ع) به مالک می‌فرمایند؛‌ای مالک گاه باش در سرزمین مصر حاکمان مختلف حکومت کردند. در همین کشور پیامبر الهی حضرت یوسف (ع) مدیریت اقتصادی و سیاسی و فرهنگی مصر را بر عهده داشت و در آن کشور تحولات بزرگ سیاسی اجتماعی و فرهنگی را رقم زده است.

وی افزود: حضرت علی (ع) به مالک می‌فرمایند؛‌ای مالک در مصر فراعنه حکومت کردند که نماد ظلم بودند. باید از آن‌ها درس بیاموزی و در مسیر حق حرکت کنی. مالک تو دیروز در خصوص حاکمان قضاوت و نقد می‌کردی و امروز مردم مصر همانگونه تو را مورد نقد قرار می‌دهند و رفتار تو را رصد می‌کنند.

ابوترابی فرد با اشاره به اینکه قضاوت مردم شاخص است تصریح کرد: آنچه که انسان را تهدید می‌کند هوای نفس است و نباید عقل را به هوای نفس سپرد. اعمال صالح را باید تبیین کرد و خود را به عمل صالح و آلودگی گناه دور کرد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه ایمان و عمل صالح با هم پیوند خورده و معرفت پشتوانه عمل صالح است، عنوان کرد: راه موفقیت انسان در همه حوزه‌های فردی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، آراستگی به عمل صالح است عملی که از بالاترین پشتوانه علمی و معرفتی برخوردار است و با این معرفت و دانش برای تقرب به خدای متعال به جا آورده باشد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اهمیت علم اظهار داشت: علم، این گوهر والا اگر در دستان آلوده به گناه قرار بگیرد راه را برای طغیان هموار می‌کند و مسیر حرکت انسان را منحرف خواهد کرد.

امام جمعه موقت تهران در بخش‌های دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران اذعان داشت: در هفته‌ای که گذشت با رویدادهای مهمی مواجه بودیم که یکی از آن‌ها در ارتش جمهوری اسلامی ایران به ویژه نیروی دریایی راهبردی و اقتدار آفرین ناوگروه ۸۶ در ایفای ماموریت شایسته این ناوگروه برای حرکت اقتدار آفرین و پیمایش کره زمین بود.

وی ادامه داد: در این حرکت اقتدار آفرین، ناوگروهی که نماد دانش و تخصص و فناوری دانشمندان و فرهیختگان ایرانی در ناوشکن دنا بود. پیمایش ۶۵ هزار کیلومتر و ۴ بار عبور از خط استوا، دانش و تخصص و شجاعت و ظرفیت استثنایی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران را در برابر نگاه جامعه جهانی قرار داد.

ابوترابی فرد تاکید کرد: قدرت دریایی مجموعه‌ای از قابلیت‌های وابسته به دریا است که بتواند کنترل آب‌ها و منابع حیاتی در دریا را در اختیار داشته باشد و از دسترسی دشمنان به آن‌ها جلوگیری کند. هدف سیادت دریایی است و امروز نیروی دریایی جمهوری اسلامی در این جایگاه قرار گرفته است.

خطیب نماز جمعه تهران بیان کرد: حضور با اقتدار در اقیانوس‌های هند، آرام و اطلس و نیز عبور از تنگه مهم ماژلان واقعاً بی نظیر و استثنایی است. برای این اقتدارآفرینان و نیز فرمانده محترم و هوشمند نیروی دریایی و دریانوردان ناوشکن دنا از خدای متعال عزت و اقتدار مسئلت داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha