کد خبر 203338
۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰

هشدار پلیس؛ مراقب کلاهبرداری با عنوان برنده شدن در قرعه کشی خودرو باشید

هشدار پلیس؛ مراقب کلاهبرداری با عنوان برنده شدن در قرعه کشی خودرو باشید

رئیس پلیس فتا استان یزد در خصوص کلاهبرداری با عنوان برنده شدن در قرعه کشی خودرو به شهروندان هشدار داد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ سرهنگ مرتضی ابوطالبی در تشریح این موضوع گفت: سوءاستفاده از مناسبت‌ها، حوادث و اخبار مهم روز یکی از مهم‌ترین ترفندهای مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از هموطنان است و ثبت‌نام یا برنده شدن در قرعه کشی خودرو  موضوعی است که در حال حاضر توسط مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از هموطنان استفاده‌ شده است.

وی افزود: هموطنان باید به این نکته توجه داشته باشند که بسیاری از این پیامک‌ها جعلی بوده و مجرمان به دنبال کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی آنان هستند.
وی ادامه داد: پیامک‌های جعلی دو مشخصه مهم دارند؛ یکی اینکه این پیامک‌ها از سرشماره‌های معمولی و شخصی ارسال می‌شوند که لازم است هموطنان به‌ محض مشاهده این‌گونه پیامک‌ها بدون توجه به آن، شماره مذکور را مسدود کنند چراکه اکثر مراجع رسمی پیامک های خود را از سرشماره های مشخص ارسال می کنند.
 

سرهنگ ابوطالبی ادامه داد: دومین مشخصه پیامک‌های جعلی این است که معمولاً در انتهای پیامک‌های جعلی لینکی به کاربر معرفی‌شده و از وی خواسته می‌شود با مراجعه به لینک مذکور مراحل بعدی را پیگیری کند؛ مراحلی که با اخذ اطلاعات و یا ارسال بدافزار همراه خواهد بود.
ابوطالبی تصریح کرد: باید توجه شود که به‌ محض مراجعه به لینک‌های موجود در این پیامک‌ها باید منتظر وقوع کلاهبرداری و سوء استفاده از شماره تلفن فرد قربانی باشیم.

این مقام انتظامی استان به همشهریان عزیز توصیه کرد: شهروندان عزیز باید بدون توجه به این پیامک‌ها نسبت به حذف پیامک و مسدود کردن شماره تلفن مذکور اقدام کنند و در صورتی که به لینک مربوطه مراجعه کرده و بدافزار بر روی دستگاه آنان نصب شده است می‌بایست سریعا تلفن خود را در حالت پرواز قرار داده و گوشی خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانند.
رئیس پلیس فتا استان یزد در خاتمه از عموم مردم خواست تا در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره 096380 و یا سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی WWW.CYBERPOLICE.IR گزارش کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha