کد خبر 203315
۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵

مدیرکل دفتر هماهنگی سرمایه گذاری و اشتغال استانداری آذربایجان‌غربی:

زمینه سازی برای اشتغال نخبگان نیاز مهم حوزه تولید آذربایجان‌غربی است

زمینه سازی برای اشتغال نخبگان نیاز مهم حوزه تولید آذربایجان‌غربی است

مدیرکل دفتر هماهنگی سرمایه گذاری و اشتغال استانداری آذربایجان‌غربی با اشاره به استفاده دیگر کشورها از ظرفیت نخبگان در همه حوزه‌ها گفت: زمینه سازی برای اشتغال نخبگان نیاز مهم حوزه تولید در این استان است.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ حسن حیدری روز پنجشنبه در جلسه توسعه اقتصاد دانش بنیان آذربایجان‌غربی افزود: استفاده از ظرفیت نخبگان در همه بخش‌های مرتبط با سطح دانش آنان بسیار ضروری است و این امر بویژه در بخش تولید، می‌تواند به ارتقای بهره وری و بهبود بخش تولید اثرگذار باشد.

وی اضافه کرد: برخی واحدهای تولیدی دانش بنیان در آذربایجان‌غربی به نیروی تحصیل کرده، دارند که باید به آنها کمک کنیم.

مدیرکل دفتر هماهنگی سرمایه گذاری و اشتغال استانداری آذربایجان‌غربی ادامه داد: در برخی کشورها دانشجویان یک سال در واحدهای تولیدی، کار مرتبط با حوزه درسی خود را می‌گذرانند که می‌توان از این ظرفیت در استان هم استفاده کرد.

حیدری اظهار کرد: در برخی کشورهای پیشرفته هم میزان اشتغال پذیری رشته‌های خاص دانشگاهی بسیار بالاست و نخبگان دانشگاهی به سهولت در بازار کار مشغول می‌شوند و کارآفرینی هم می‌کنند.

وی یادآور شد: باید ساز ‌وکاری فراهم شود تا میزان اشتغال دانشجویان فارغ شده از تحصیل در استان استخراج شود که می‌تواند در برنامه ریزی‌های دانشگاهی بسیار موثر باشد.

مدیرکل دفتر هماهنگی سرمایه گذاری و اشتغال استانداری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اشتغال دغدغه مهم مسوولان کشور، استان و خانواده‌هاست، گفت: می توان این دغدغه را با رشته‌های دانشگاهی مناسب تا حدودی برطرف کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha