کد خبر 203313
۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲

وزیر میراث فرهنگی: "کوار" ظرفیت افزوده شدن به منظر جهانی ساسانی را دارد

وزیر میراث فرهنگی: "کوار" ظرفیت افزوده شدن به منظر جهانی ساسانی را دارد

 وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: وجود ۴۲ اثر ثبتی و ۵۵ اثر غیر ثبتی دارای ارزش میراثی در "کوار" نشان دهنده این است که این منطقه دارای ظرفیت افزوده شدن به منظر جهانی ساسانی است.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ عزت الله ضرغامی پنجشنبه در سفر یک روزه خود به فارس و بازدید از پل تاریخی کوار افزود: به پژوهشگاه وزارت میراث فرهنگی در این خصوص تاکید می کنیم که کار تحقیقی کاملی انجام دهد و معتقدم کوار به دلیل وجود بیش از ۱۰ اثر ساسانی قابل ثبت در منظر جهانی ساسانی است.

ضرغامی در این بازدید در خصوص رفع مشکلات میراث فرهنگی کوار دستورات لازم را صادر کرد.

بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های شهرستان مرودشت ، بازدید از مجموعه جهانی تخت جمشید و حضور در مراسم افتتاح هتل آپادانای تخت جمشید نیز از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر میراث فرهنگی ،گردشگری وصنایع دستی به استان فارس اعلام‌شده است. کمیته میراث جهانی یونسکو در چهل‌ و دومین اجلاس سالیانه خود در شهر منامه بحرین، نهم تیرماه ۱۳۹۷ ، آثار ارزشمند معماری و شهرسازی دوره ساسانی را با عنوان منظر باستان ‌شناسی ساسانی فارس در فهرست میراث جهانی ثبت کرد.

پیش تر آثار تاریخی تخت جمشید، پاسارگاد (آرامگاه کوروش)، باغ های پاسارگاد و باغ ارم از این استان در فهرست آثار جهانی ثبت شده بودند.

آتشکده (کاخ اردشیر ساسانی)، قلعه دختر و شهر گور در شهرستان فیروزآباد، مجموعه بیشاپور، تنگ چوگان و غار و مجسمه شاپور در شهرستان کازرون و کاخ ساسانی در شهرستان سروستان از آثار برجسته به یادگارمانده از دوره تاریخی ساسانیان در استان فارس واقع هستند.

سلسله ساسانیان از سال ۲۲۴ تا ۶۵۱ میلادی بر ایران حکومت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha